بیانیه‌ اساتید حوزه علمیه، طلاب و روحانیون صادر شد
در پی مجوز ارشاد کرمان به برگزاری کنسرت موسیقی 2 روز بعد از شهادت حضرت فاطمه (س) بیانیه‌ای از سوی اساتید حوزه علمیه، طلاب و روحانیون صادر شد.
کد خبر: ۸۶۵۰۱۲۹
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   در پی مجوز ارشاد کرمان به برگزاری کنسرت موسیقی دو روز بعد از شهادت حضرت فاطمه (س) بیانیه‌ای از سوی اساتید حوزه علمیه، طلاب و روحانیون صادر شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَـئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»باید از میان شما، جمعی دعوت به نیکی و امر به معروف و نهی از منکر کنند و آن‌ها همان رستگارانند.

سوره مبارکه آل عمران آیه 104

در این بیانیه خاطر نشان شده است: در وصیتنامه سیاسی الهی امام راحل آمده است، «باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود از نظر اسلام و عقل محکوم است و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور کردند به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی کردند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند.

این بیانیه تصریح می‌کند: مردم متدین کرمان، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت پاره‌ تن رسول‌ اکرم (ص)، حضرت صدیقه‌ شهیده (س) به محضر مبارک حضرت بقیة‌الله‌الأعظم و نایب برحقش حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و شما مردم انقلابی استان کرمان به عرض می‌رساند، چندی است که کرمان شهیدپرور این حسینیه ایران، شاهد برپایی کنسرت‌های موسیقی و حضور خوانندگان و نوازندگان آلات لهو و لعب است! که با وجود تذکر علمای با بصیرت، مسئولان مربوطه توجهی نکرده و برخلاف فتوای صریح امام خامنه‌ای (حفظه‌الله‌تعالی) عمل می‌کنند.

در رساله آموزشی، احکام معاملات، صفحه 123 آمده است: هر چیزی که پدیده موسیقی را در جامعه رایج و آن را عادی‌سازی کند، ترویج محسوب می‌شود با توجه به اینکه در زمان ما موسیقی لهوی بر غیرلهوی غلبه دارد، باید جلوی ترویج آن را گرفت، زیرا وقتی این امر در جامعه رواج پیدا کند، حرام نیز گسترش می‌یابد.

وضع موسیقی کشور نامطلوب است؛ یعنی موسیقی لهوی مضل بر موسیقی غیرلهوی غلبه دارد، بنابراین در این شرایط ترویج موسیقی جایز نیست.

در این بیانیه عنوان شده است: با نهایت تأسف در حال حاضر مجوز اداره ارشاد کرمان برای برخی مسئولان، حکم جواز شرعی پیدا کرده است و ظاهرا با فتوای مرجـع تقلید جهان تشــیع، نائــب‌المـــهدی (عج) امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، مقابله کرده و فتوای حضرتش را از اعتبار می‌اندازند که در چنین وضعیتی باید با صدای بغض‌آلود فریاد زد «علی‌الإسلام، السلام!».

این بیانیه تصریح دارد: آنچه بیش از پیش موجبات تألم و تأثر خاطر می‌شود، إباحی‌گری و حرمت‌شکنی در ایام عزای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و روزهای حــزن و انــدوه حضــرت ولی‌عصر (ارواحنافداه) در ماتم شهادت مادر بزرگوارشان (س) است که هر کدام از شیعیان و محبین اهل بیت (ع) خود را در این غم بی‌منتها، شریک می‌داند و آن هتک حرمت، دعوت همشهریان کرمانی به حضور در کنسرت موسیقی است که مشاهده تبلیغات کذایی آن در سطح شهر در کنار پرچـــم‌های عــــزای ایــــام فاطمیه (س) قلـب هر مؤمـنی را به درد می‌آورد.

در این بیانیه تاکید شده است: مردم شریف کرمان، اگر امروز و در مقابل این حرمت‌شکنی سکوت کنیم و بهانه‌های تو خالی از جمله اینکه این کنسرت دو روز بعد از شهادت برگزار می‌شود را بپذیریم، دیری نمی‌پاید که این افراد مدعی دین‌شناسی به دنبال اجرای کنسرت و امثال آن در ایام محرم و صفر حسینی (ع) به بهانه طولانی بودن ایام عزای سرور و سالار شهیدان باشند و سپس در پی حذف ایام فاطمیه (س) برآیند و قس علی هذا !

لذا با توجه به آیه ذکر شده در صدر این مرقومه و همچنین فرمایش مولی‌الوحدین امیرالمؤمنان (ع) که آن کسی که در مقابل وضع باطل ساکت است، برادر آن کسی است که به آن وضع راضی است، اعلان انزجار از این اقدامات ضد فرهنگی و غرب‌زدگی به هر شکل ممکن قانونی، وظیفه شرعی و الهی هر مسلمان آزاده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات