خبرهای داغ:
مسئول مرکز اردویی و راهیان نور سپاه استان قم گفت: از 14 اسفندماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروز 95، بیش از هفت هزار تن از مردم استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۸۶۵۰۰۸۵
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ستار احمدوند خاطرنشان کرد: در طول سال بیش از 15 هزار تن از مردم قم به خصوص نسل جوان از جمله دانش آموزان و دانشجویان به این مناطق اعزام و بسیاری از این افراد بعد از بازگشت از اردوها، متحول خواهند شد.

وی اظهار داشت: اردوهای راهیان نور را در اردیبهشت امسال با اعزام به منطقه عملیاتی سرپل ذهاب کرمانشاه آغاز کردیم و در فصل تابستان تعداد زیادی از جوانان و مردم قم از مناطق غرب و شمال غرب شامل مناطق عملیاتی پاوه، مریوان، سردشت، ایرانشهر و غیره بازدید کردند.

احمدوند یادآورشد: در فصل پاییز سال جاری نیز اردوهای راهیان نور دانش آموزی آغاز شد و بیش از شش هزار تن از این قشر را از ابتدای سال تحصیلی تاکنون اعزام کردیم. 

وی خاطرنشان کرد: مرکز اردویی و راهیان نور همچنین از 14 اسنفدماه سال جاری راهیان نور دانشجویی و عمومی را آغاز کرده و تا پایان تعطیلات نوروز، این اعزام ها ادامه می یابد و در ایام نوروز اعزام ها بیشتر به صورت خانوادگی است.

احمدوند تصریح کرد: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون، 9 هزار تن از شهر مقدس قم به اردوهای راهیان نور اعزام شده و پیش بینی می شود تا پایان سال این آمار به 15 هزار تن برسد.

مسئول مرکز اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه استان قم، با اشاره به تاثیر اردوهای راهیان نور در نسل جوان نیز گفت: راهیان نور فرهنگی است که مصداق های عینی و بارز ایثار، شهادت و از خودگذشتگی را به جوانان و نوجوانان ما معرفی می کند.
 
احمدوند گفت: اگر جوانان ما از جانفشانی های امام حسین(ع) و رشادت های حضرت ابوالفضل عباس(ع) در کربلا می شنیدند، امروز مصداق آن حماسه ها و ایثارگری ها را از یاران حضرت امام خمینی(ره) مشاهده می کنند، مصداق هایی که همسایه، همشهری و از جنس خود همین مردم هستند.

وی ادامه داد: جوانان ما باید به این باور برسند ظرفیتی در آنها وجود دارد که برای دفاع از اسلام و قرآن جانفشانی و ایثارگری کنند.

احمدوند گفت: افراد با حضور در این مناطق و دیدن صحنه ها و شنیدن روایتگری ایثارگران دفاع مقدس، مشاهده کردند که رزمندگان ما برای اینکه اسلام، قرآن و جمهوری اسلامی سربلند و محفوظ بماند، رشادت های فراوانی داشتند.

وی ادامه داد: تعدادی از این دانشجویان و دانش آموزان بعد از بازگشت از اردوهای راهیان نور، گاهی یک کلاس و مدرسه را تحت تاثیر قرار دادند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها