خبرهای داغ:
با اقامه نماز توسط حضرت آیت الله نوری همدانی صورت گرفت
پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله نوری همدانی در حرم حضرت معصومه(س)، تشییع شد.
کد خبر: ۸۶۵۰۰۸۱
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در حالی که شمیم عطر یاس نبوی و حزن و اندوه سالروز شهادت ام الائمه(س) در جای جای میهن اسلامی پیچیده بود، حضور پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس در شهر حرم اهل بیت(ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حال و هوایی دیگری به این شهر بخشید.
تشییع باشکوه پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در قم + عکس

عاشقان و دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت و زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س)، به منظور پاسداشت مقام شهدای گمنامی که پیکرهای مطهرشان سالها غریبانه و مظلومانه در خاک های تفتیده مناطق عملیاتی به جای مانده و حضرت زهرا(س) مونس تنهایی شان بود، از ساعات اولیه صبح در آن حرم نورانی به انتظار ایستاده بودند.
تشییع باشکوه پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در قم + عکس

پس از عزاداری و نوحه خوانی توسط حاج علی مالکی نژاد از جانبازان پیشکسوت دفاع مقدس، نماز بر پیکر مطهر شهدا با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید اقامه شد، سپس پیکرهای مطهر لاله های فاطمی بر روی دستان مسئولان و امت شهید پرور، نیروهای مسلح سپاه، آمادگاه ارتش، پایگاه پدافند هوایی، نیروهای انتظامی، خانواده های معظم شهدا، هیئات مذهبی و دیگر گروه های مردم قدرشناس استان قم از مسیر خیابان های آیت الله مرعشی نجفی، شهدا، بلوار امین تا صدا و سیمای مرکز قم تشییع شد.
تشییع باشکوه پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در قم + عکس

علیرغم بعد مسافت، لحظه به لحظه بر انبوه تشییع کنندگان مراسم افزوده می شد به طوریکه این حضور باشکوه همراه با طنین شعارهای انقلابی، حماسی و ضد استکباری مردم، صحنه های اعزام رزمندگان اسلام و تشییع شهدا را در زمان دفاع مقدس از خیابان شهدا (صفائیه) و مقابل ستاد معراج قم تداعی می کرد.
تشییع باشکوه پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در قم + عکس

در طول مسیر تشییع شهدا، ایستگاه های صلواتی از مردم عزادار پذیرایی می کردند ضمن آنکه بنرهای تشییع لاله های فاطمی و گروه جوانانی که با نوای سنج و دمام، بر شکوه مراسم می افزودند، جلب توجه می کرد.
تشییع باشکوه پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در قم + عکس

پس از اینکه پیکرهای مطهر دو شهید گمنام 22 و 30 ساله مربوط به عملیات های تک دشمن در فاو و عملیات محرم سال 61 در شرهانی وارد محوطه صدا و سیما شد، پرچم های این مرکز نیمه افراشته شد؛ فضای تشییع با نوحه عزای بی بیِ بی حرم توسط حاج مهدی سلحشور عطر آگین و رشته های محبت از دلهای عاشقان به حرم نورانی سیدالشهدا(ع) متصل گردید.
تشییع باشکوه پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در قم + عکس

برافراشته شدن پرچم متبرک حرم حضرت زینب(س) در لشکر عملیاتی

پس از تشییع شهدا تا صداوسیما، شهید گمنام 23 ساله مربوط به عملیات خیبر در جزیره مجنون، برای خاکسپاری به محل ستاد لشکر عملیاتی 17 امام علی بن ابی طالب(ع) منتقل شد.

سردار سید علی سیدی فرمانده لشکر عملیاتی طی سخنانی در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام، ضمن خیرمقدم به پرسنل و سربازان و خانواده های معظم شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم، بر رفعت مقام شهدا و تکریم آنان تاکید کرد و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در محل لشکر را از آرزوهای دیرینه پرسنل این یگان و همرزمان شهدا و نشانه توفیق و لطف خداوندی دانست.

در این مراسم، حاضران با نوای گرم هادی خادم در عزای شهادت حضرت زهرا(س) گریستند؛ همچنین به یاد شهدای مدافع حرم لشکر عملیاتی، پرچم متبرک حرم حضرت زینب(س) توسط یکی از تکاوران لشکر بر فراز یادمان شهید گمنام برافراشته شد.
تشییع باشکوه پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در قم + عکس

خاکسپاری دو شهید گمنام در شهر کهک

خاکسپاری دو شهید گمنام 19 و 20 ساله مربوط به عملیات محرم سال 61 در زبیدات و عملیات خیبر سال 62 در جزیره مجنون، با استقبال پرشور مردم شهیدپرور کهک که از ساعت ها قبل در مسجد جامع این شهر به انتظار شهدای گمنام ایستاده و رژه موتورسوارانی که مزین به تصاویر شهدای این شهر بودند، روبرو شد.

با حضور پیکر مطهر شهدا در مسجد جامع، شور و حال خاصی در جمعیت منتظر و مشتاق، برپا شد که با نوحه خوانی حسن مالکی نژاد در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، معنویت ویژه ای یافت.
      تشییع باشکوه پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در قم + عکس

این مراسم باشکوه، با حضور امام جمعه، بخشدار، مسئولان بسیج و نیروی انتظامی و سایر مسئولان محلی و خانواده های معظم شهدای کهک ادامه یافت و پیکر مطهر این لاله های فاطمی در تپه ای در جوار امامزادگان زینب(س) و هاشم(ع) کهک به خاک سپرده شد.

احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در حاشیه این مراسم از حضور پرشور و خالصانه مسئولان و مردم ولایتمدار، خانواده های معظم شهدا، هیئات مذهبی و ... در تکریم و تشییع شهدا و همچنین از زحمات شبانه روزی ستاد تشییع و تدفین شهدای گمنام استان قم که با برگزاری جلسات هماهنگی در طول یک ماه گذشته، در برگزاری مراسم پنج شهید گمنام در صدا و سیما، لشکر عملیاتی و شهر کهک سنگ تمام گذاشته و نمایش زیبایی از همدلی را عرضه کردند، تقدیر نمود.

ارسال نظرات