خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی تبلیغات سپاه ناحیه شاهرود گفت: شهدا رفتند تا مسیر را برای ما مشخص کنند و امروز ما باید در این مسیر مشخص شده که تبعیت از ولایت و حفظ اسلام و ارزش های الهی و انسانی است قدم برداریم و از این مسیر منحرف نشویم.
کد خبر: ۸۶۵۰۰۳۳
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی اصغر رجبی در یادواره شهدا دانش آموز واحد پیشگام امام خمینی(ره) حوزه بسیج دانش آموزی ایثار بسطام که به مناسبت روز شهید در دبیرستان امام خمینی(ره) بسطام برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا با بیان اینکه شهدا همچون ستاره هایی هستند که با این ستارها می توان راه را شناخت اظهار کرد: رهبر انقلاب این تعبیر را در مورد شهدا دارند و این نشان از این است که شهدا برای ما قبله نما و مشخص کننده صراط مستقیم هستند و ما باید با تفکر در زندگی و سیره شهدا بتوانیم مسیر حرکتی آنها را مشخص نماییم.

وی افزود: تلاش ما باید این باشد که در مسیر شهدا قدم برداریم و امروز باید شما دانش آموزان با کسب علم و دانش در مسیر روشن شهدا قدم بردارید.

مسئول فرهنگی تبلیغات سپاه شاهرود با بیان اینکه شهادت هنر مردان خداست گفت: کسانی که در راه اعتقادات و اهداف الهی قدم برمیدارند و در این مسیر تا پای جان حرکت می کنند هنرمندانی الهی هستند که هنر آنها ترسیم نقاشی از ذوب شدن خود در الله و فنای بالله است.

رجبی با تاکید بر شناخت شهدا و مسیر حرکتی آنان بیان کرد: شهدا رفتند تا مسیر را برای ما مشخص کنند و امروز ما باید در این مسیر مشخص شده که تبعیت از ولایت و حفظ اسلام و ارزش های الهی و انسانی است قدم برداریم و از این مسیر منحرف نشویم.

وی عنوان کرد: شهدای ما که الگو و اسوه هستند در تمام زمینه ها برگزیده بودند در زمینه تحصیل علم و دانش و معرفت و بصیرت و هم در زمینه خدمت به مردم و تبعیت از ولایت و هم در زمینه احترام به والدین که قریب به اتفاق شهدای ما در خدمت والدین خود بودند و الگویی برای شما دانش آموزان در تبعیت از والدین هستند.

رجبی تصریح کرد: اگر شهدا به مقام شهادت رسیدند برای این بود که اول تابع خدا بودند و بعد تابع والدین خود بودند و از آنها نافرمانی نکردند و خدمتگزار پدر و مادر خود بودند که به این درجه رفیع رسیدند و شما و ما نیز باید تلاش کنیم تا در خدمت پدر و مادر خود باشیم تا به مقام قرب الهی برسیم.

مسئول فرهنگی تبلیغات سپاه شاهرود در این یادواره با تجلیل از برگزاری این چنین برنامه های فرهنگی گفت: باید تلاش کنیم با برگزاری این چنین برنامه هایی در بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کوشا باشیم و تلاش کنیم در مسیر شهدا ثابت قدم بمانیم.

در این مراسم دانش آموزان بسیجی به مرثیه خوانی و قرائت دکلمه در وصف شهدا و فاطمه زهرا(س) پرداختند و از تعدادی از خانواده معظم شهدا دعوت شده به مراسم تجلیل شد.

در این مراسم مسئولین آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی و جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسئولین بخش بسطام حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها