خبرهای داغ:
با هدف گرامیداشت روز شهید

دیدار مسئولین واحد پوینده اخلاص شاهرود با خانواده شهید حسن عربعامری

فرمانده و شورای واحد پوینده اخلاص بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود با خانواده سردار شهید حسن عربعامری دیدار کردند.
کد خبر: ۸۶۵۰۰۳۱
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرماندهی و شورای واحد پوینده اخلاص در بزرگداشت 22 اسفندماه روز شهید با خانواده سردار شهید حسن عربعامری دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار صمیمانه که در منزل شهید برگزار شد، سید مسعود رضویان مدیر و فرمانده واحد بسیج دبیرستان اخلاص شاهرود در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و با تجلیل از مقام والای شهدا اظهار کرد: امام راحل در بیانی می فرماید شهید نظر می کند به وجهه الله و در قرآن نیز خداوند بیان می فرماید که شهدا نزد ما روزی می خورند و زنده هستند و این نشان از عظمت و بزرکگی مقام شهید است.

وی افزود: این سرکشی ها و دیدارها به هدف اینکه نسل نوجوان ما با سیره و خاطرات و رفتار شهدا آشنا و ما هم از این مسیر منحرف نشویم برگزار می شود و ما محتاج به این دیدارها هستیم نه خانواده شهدا که چشم و چراغ این مردم هستند.

رضویان خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه ما بسط و گسترش یابد تا بتوانیم در برابر فرهنگ منحط غرب که دشمن با جنگ نرم در تلاش برای تحمیل آن است مقابله و دفاع نماییم.

وی خانواده شهدا را نشان و الگویی برای نسل های مختلف جامعه برشمرد و گفت: خانواده شهدا یادگاران اسوه های ایثار و شهادت و جانفشانی و جانبازی هستند و با سرکشی و تفقد از آنها ما مقام شهدا و ایثار و شهادت را تجلیل می کنیم.

در این دیدار محمدمهدی عربعامری برادر شهید به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت و اظهار کرد: شهید حسن بسیار علاقه به درس و تحصیل داشت و در کمک به دیگران فعال و کوشا بود و برای دفاع از انقلاب اسلامی سر از پا نمی شناخت.

وی افزود: شهید حسن در 22 بهمن ماه 1339 به دنیا آمد و در 22 بهمن ماه سال 64 در عملیات والفجر8 در حالی که یک فرزند پسر چند ماهه داشت در جزیره بوارین و منطقه ام الرصاص عراق مفقود الاثر شد و پیکر مطهر شهید بعد از 10 سال آن هم با توسل مادر شهید به امام حسن مجتبی(ع) تفحص و به میهن بازگشت و در گلزار شهدا در کنار همزمان شهیدش آرام گرفت.

برادر شهید حسن عربعامری با تاکید بر شناخت نسل نوجوان جامعه با سیره شهدا اظهار کرد: شما دانش آموزان باید سیره و زندگی شهدا را مطالعه نمایید و بدانید که اگر شهدا نبودند امروز ما در این امنیت و آرامش نبودیم و شاید کشوری به نام ایران نبود پس باید قرد این ایثارها و فداکاری ها را بدانیم و در راه شهدا حرکت کنیم.

در این دیدار دانش آموز مداح بسیجی نوده در وصف شهدا و حضرا زهرا(س) به مرثیه خوانی پرداخت و در پایان به رسم یادبود هدیه ای به خانواده شهید اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها