روضه خوانی جمعی از مداحان به مدت ۲۷ سال در مساجد تهران

جمعی از مداحان و عزاداران فاطمی به همت حاج محمود کریمی فاضل ۲۷ سال است که مجالس باشکوه و با اخلاص در ایام فاطمیه برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۴۹۹۷۰
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود کریمی فاضل؛ یکی از مادحین تهران با بیان اینکه حدود 27 سال است در ایام فاطمیه مجالسی به صورت گردشی در مساجد تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: بنده جزیی از روضه‌ای که ما در ایام فاطمیه برقرار می‌کنیم را برای شما می‌گویم.

وی خاطرنشان کرد: 27 سال پیش در یک مجلسی بودم که شخصیتی بالای منبر گفت «قصد روضه خوانی داشتم که نزد آیت الله مرعشی نجفی رسیدم و از ایشان پرسیدم که چه ایامی بهترین ایام برای روضه خوانی است؟ آیت الله مرعشی در جواب به این سوال فرمودند ایام فاطمیه.»

کریمی فاضل تصریح کرد: من با شنیدن این سخن، بسیار متأثر شدم و از خدا خواستم که توفیق روضه خوانی در ایام فاطمیه را به بنده عنایت کند.

وی بیان داشت: با یکی از رفقای متمول و سرمایه دار این موضوع را در میان گذاشتم و از او در برگزاری مجلس روضه خوانی در ایام فاطمیه کمک خواستم و ایشان نیز با کمال میل پذیرفت.

کریمی فاضل اظهار کرد: بنده در اولین روضه خوانی که 27 سال پیش بود تبلیغات بسیاری انجام دادم لذا هزینه ها به شدت زیاد شد و کسی که قرار بود من را در برگزاری این مجالس یاری کند، خود را کنار کشید.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر صبح‌ها، شب‌ها نیز مجلس روضه خوانی می‌رفتم، اعلام داشت: پولی که من از مجالس می‌گرفتم مطابق حساب خودم با هزینه مجالس این ایام جور در نمی‌آمد.
فاضل گفت: روز آخر که می خواستم دستمزد روحانی، خادم و مداح مجالس روضه خوانی ایام فاطمیه را بدهم، دستم خالی و آبرویم در خطر بود اما همان روز مجالسی که در آن روضه خوانی کردم هر کدام به من 2 برابر پول دادند که با آن پول هزینه‌های مجالس تأمین شد.

وی افزود: در واقع حضرت فاطمه زهرا (س) اجازه نداد که آبروی بنده حقیر بریزد.

کریمی با اشاره به اینکه بعد از آن ماجرا تا به امروز هر ساله در ایام فاطمیه روضه خوانی انجام می دهم، تصریح کرد: در این مجالس علما، روحانیون، شعرا، ذاکرین و عزاداران حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پدر مرحوم وی همیشه بر این موضوع  تأکید داشته است که روضه باید در مساجد خوانده شود، ، گفت: خانه‌ها وحسینیه‌ها جای خود دارند، اما مساجد قلوب پاک، جامعه آباد و احیای دلها را در پی دارد.

کریمی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه مجالس ائمه اطهار (ع) هیچوقت به چالش کشیده نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: در این مسجد تبلیغات وجود ندارد و در بسیاری از روزها من خودم تنها هستم اما به محض اینکه می خواهم روضه خوانی را شروع کنم مردم خود به مسجد می‌آیند.

ارسال نظرات