یکی از زائران راهیان نور گفت: روزهای دفاع مقدس، با حماسه‏‌هایی که جوانان در قالب نیروهای بسیج آفریدند، آن‏چنان نقشی در صحنه نمایش تاریخ ایفا کرد که جز در کربلا نمونه‏‌اش را نمی‏‌توان یافت.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۹۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵

محمود نظری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با اشاره به حضور خود به عنوان یک زائر در کاروان راهیان نور اظهار داشت: همیشه ارزو داشتم بتوانم از نزدیک منطقه عملیاتی را ببینم و شاید بتوانم از نزدیک رشادت‌ها و فداکاری‌هایی را که رزمندگان در دوران 8 سال دفاع مقدس از خود نشان داده‌اند را لمس کنم.

وی افزود: وقتی همراه کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی بازدید می‌کنی حس غریبی داری که توصیفش کار دشواری است چرا که اینجاست که معنای ایه شریفه "وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ" را حس می‌کنید.

این زائر راهیان نور تصریح کرد: وقتی وارد منطقه می‌شوید رشادت‌های جوانان دوران دفاع مقدس جلوی چشمانت به تصویر کشیده می‌شود و یاداور خاطرات جوانانی می‌شود که برای مقابله با دشمن به هر نحوی که بود رضایت خانواده را جلب می‌کردند و راهی جبهه‌ها می‌شدند.

نظری با اشاره به اینکه خواهرزاده‌اش از شهدای گرانسنگ دوران دفاع مقدس است گفت: شهید "محمدرضا رشیدی" خواهرزاده من بود که با وجود اینکه 21 سال بیشتر نداشت ولی به عنوان یک بسیجی عازم جبهه‌ها شد با اینکه می‌دانستند باید در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح بایستند با کمترین امکانات ولی برای دفاع از ناموس و وطنشان دفاع را پذیرفتند.

وی افزود: شهدا با نثار خون خود امنیتی را برای ما به ارمغان آوردند که باید آن را حفظ کنیم و برای این منظور جوانان را با ارزش‌های انقلاب اسلامی و مسائل اعتقادی بیش از گذشته آشنا سازیم چراکه متاسفانه دشمن با بهره‌گیری از فضای مجازی درصدد است فرهنگ باطل خود را بر جامعه مسلط سازد و برای تحقق این هدفش نسل جوان انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.

این زائر راهیان نور تصریح کرد: سرمنشا تمامی این توطئه‌ها و ترفندهایی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل می‌گیرد اسرائیل است که از بیداری اسلامی که در منطقه شکل گرفته هراس دارد و سعی دارد تا جوانان را بی‌هویت کرده و مسیر حکومت اسلامی را به انحراف کشاند ولی باید هوشیار باشیم و نسبت به توطئه‌های دشمنان غفلت نکنیم.

نظری با اشاره به اثرگذاری راهیان نور در مقابله با فرهنگ منحرف غرب گفت: راهیان نور فرصتی است تا فرهنگ دفاع و مقاومت را برای جوانان احیا کنیم تا آنان در مسیر آرمان‌های شهدا گام بردارند.

وی افزود: هر زائر باید خود یک مبلغ باشد و بتواند آنچه را از معنویت در این سفر کسب کرده به دیگران منتقل سازد و در راستای ترویج رویحه و تفکر مقاومت حرکت کند که این روحیه ضامن امینت کشور است.

این زائر راهیان نور تصریح کرد: وقتی در هویزه هستی مزار شهدای هویزه تداعی‌گر رشادت 72 تن از یاران امام حسین(ع) برایت می‌شود که برای حفظ اسلام از جان خود گذشتند و دوران دفاع مقدس نیز شهدایی که برای حراست از اسلام در مقابل گلوله‌های دشمن ایستادند و 72 شهیدی که در هویزه آرمیده‌اند حکایت از واقعیتی دارد که به راستی شهدا در مکتب عاشورا قدم نهادند، انگار کربلا همین جاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات