پیکر چهار شهید گمنام دفاع مقدس با حضور مردم شهید پرور در خدابنده تشییع و تدفین شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۸۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در این مراسم گفت: برنامه‌های مختلفی با حضور پیکر شهدا برگزار خواهد شد.

علی مهدیخانی افزود: مراسم شب وداع با شهدا در سجاس در مصلی نماز جمعه و در شهر کرسف در مسجد زینبیه برگزار خواهد شد،

وی در ادامه افزود: مراسم یادواره شهدا نیز در حسینیه عاشقان ثارالله نیز در محضر دو تن از شهدای گمنام از ساعت 20 و 30 دقیقه امشب برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خاطر نشان کرد: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا نیز روز یک شنبه 23 اسفند ماه از ساعت 6 صبح در در اصغریه شهر سجاس و پس از آن از مقابل مصلی شهر سجاس از ساعت 9 و 30 دقیقه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در شهر کرسف نیز مراسم تشییع و خاکسپاری از مقابل مسجد زینبیه از ساعت 15 و 30 دقیقه روز یک شنبه 23 اسفند ماه برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه پیش از ورود این چهار شهید گمنام شمار شهدای زنجان 51 عزیز بود، اضافه کرد: با ورود این چهار شهید استان زنجان از نعمت حضور 51 شهید گمنام بهره مند شده است.

مهدیخانی خاطر نشان کرد: پیکر شهدای گمنام در 20 نقطه از استان از جمله دانشگاه‌ها تدفین شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه حضور شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان می‌شود، افزود: استان زنجان در هشت سال دفاع مقدس 3 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که فرزند 178 خانواده شهید زنجانی مفقودالاثر است.

مهدیخانی ادامه داد: احتمال اینکه شهدای گمنام وارد شده از فرزندان 178 خانواده شهید چشم انتظار باشند، زیاد است، چرا که تدفین شهدا با توجه به مناطق زندگی آنها صورت می‌گیرد و برای تدفین شهدا در استان زنجان نیز شهدایی انتخاب می‌شوند که متعلق به مناطق غربی کشور و نزدیک به زنجان هستند.

ارسال نظرات