مراسم غرس نهال توسط فرمانده، کارکنان سپاه انصارالمهدی(عج) و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در محوطه سپاه استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۷۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با حضور در سپاه انصارالمهدی(عج) استان و شرکت در مراسم غرس نهال گفت: هدف از جمع شدن در این برنامه غرس نهال بوده تا فضای سبز در محیط‌های نظامی نیز توسعه یابد که سپاه انصارالمهدی(عج) هر سال در بخشی از عرصه‌های که در اختیار دارد را به این امر اختصاص می‌دهد.

بهمن اسکندری توسعه فضای سبز و افزایش پوشش گیاهی مراتع را از جمله برنامه‌های منابع طبیعی استان اعلام کرد و افزود: امسال نیز بیش از 400 هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز، زراعت چوب و برای احیای جنگلهای استان توزیع شد که امیدواریم با این توزیع بتوانیم بخشی از فضای سبز استان را تامین کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در مورد آتش‌‌سوزی 800 هکتار از اراضی استان و راه‌های پیشگیرانه از این اتفاقات گفت: باید اقدامات لازم در این جهت انجام شود که مهمترین آن فرهنگ‌سازی است.

وی ابراز کرد: تمامی آحاد جامعه باید نیروهای حفاظت کننده از منابع طبیعی و جنگلها باشند و تا موقعی که مشارکت عمومی مردم نباشد امکان حفاظت از عرصه‌ها نیست و عده‌ای نیز در این میان به دنبال زیاده‌خواهی و بهره‌برداری بی‌رویه از مراتع هستند که با اقدامات که انجام دادیم سعی‌مان بر این است که با بهره‌برداری اصولی مانع از بین رفتن مراتع شویم.

اسکندری تاکید کرد: در آتش‌سوزیها نیز بخش عمده‌ای عامل انسانی دارد و افرادی که برای تفرج به طبیعت مراجعه می‌کنند با روشن کردن آتش و رهاسازی ته سیگارها خواسته یا ناخواسته بخشی از مراتع را به آتش می‌کشند و هر سال نیروهای یگان حفاظت ما در بحث پیشگیری از حریق گشت‌هایی را در منطقه دارند ولی امکان اینکه کل استان را پوشش دهیم وجود ندارد و یاید مردم در این زمینه مشارکت داشته باشند.


ارسال نظرات