همایش چهار شنبه سوری بدون آسیب در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با حضور خانواده بزرگ دانشگاهیان، دانشجویان و دانش آموزان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۷۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان به مناسبت فرارسیدن چهار شنبه آخر سال همایش چهار شنبه سوری بدون آسیب را روز پنج شنبه 20 اسفند ماه برگزار کرد.

معاون درمان دانشگاه ضمن خیر مقدم گوئی گفت: در سال گذشته آسیبها نسبت به سال 92 کاهش داشته است.

دکتر قزلباش افزود: بیشترین آسیبها از ناحیه چشم و صورت گزارش شده و اولیه ترین مشکل را در این زمینه استفاده از مواد محترقه قاچاق و در گروه های سنی 14-25 سال است است.

وی خاطر نشان کرد:سال به سال آسیبها در این گروه سنی در میان زنان افزایش می یابد و 26 % افزایش آسیب به زنان داشتیم که این تغییر معنا دار نشان می دهد که بازنگری به مسایل باید بشود.

همچنین مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان زنجان گفت: فعالیت ها و ظرفیتهای پایگاههای اروژانس استان در خدمت رسانی به همشهریان د رچهارشنبه آخر سال آماده است.

دکتر زراعتچی افزود : در چهار شنبه سوری اخر سال47 پایگاه اورژانس و 13 پایگاه به شکل اضافه بر سازمان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه توصیه هایی نیز برای والدین در جهت راهنمائی و هدایت فرزندان در کاهش آسیبها توصیه نمود وآگاهی، آموزش و الزام را در هدایت فرزندان مهم دانسته وتصریح کرد: شرط آموزش آگاهی است، اگر در کنار فرزندان باشیم خطرات کاهش می بابد وی تاکید کرد والدین در شادی ها ی فرزندان شرکت کنند تا همیشه نظاره گر خنده های فرزندانشان باشند و فرزندان را در خرید وسایل استاندارد و بی خطر کمک کنند

گفتنی است، در این مراسم برنامه های شاد و متنوع همراه با سرود های بهاری و فرهنگی و مسابقه برگزار شد و در پایان نیز از برگزیدگان علمی، فرهنگی و اجتماعی با اهدا لو ح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

ارسال نظرات