مراسم بزرگداشت چهاردمین شهید مدافع حرم استان مازندران با حضور جمع زیادی از مردم، مسئولین و خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان در بابلسر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۳۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش بسیج رسانه مازندران مراسم بزرگداشت چهاردمین شهید مدافع حرم استان مازندران و سومین شهید مدافع حرم شهرستان بابلسر شامگاه پنج شنبه با حضور جمع زیادی از مردم، مسئولین و خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان در مصلی المهدی(عج) بابلسر برگزار شد.

ادب، اطاعت‌پذیری، ولایت‌پذیری و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) از ویژگی‌های ارزنده شهید عبدالصالح زارع بود

عبدالوهاب زارع پدر بزرگوار شهید گرانقدر عبدالصالح زارع در ابتدای این مراسم با بیان خاطرات و برخی صفات اخلاقی این شهید گرانقدر، اظهار داشت: مهم‌ترین صفتی که موجب شد شهادت نصیب عبدالصالح شود، ادب او بود.

وی با بیان اینکه ادب، اطاعت‌پذیری، ولایت‌پذیری و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) از ویژگی‌های ارزنده شهید عبدالصالح زارع بوده است، افزود: حتی اگر در خواب بود و متوجه آمدن من می‌شد، بلند می‌شد و پاهای خود را در برابر من جمع می‌کرد.

پدر شهید مدافع حرم عبدالصالح زارع با اشاره به سخنان یکی از همکاران او تصریح کرد: یک‌بار با عبدالصالح تماس گرفتند و گفتن پادگان مسئول شب ندارد و باید خود را برسانی. او به محل خدمت رفت و بعدها فرمانده وی متوجه شد که او در آن زمان در سفر قم بود و به دلیل اطاعت‌پذیری که داشت سفر خود را نیمه‌تمام گذاشت و به پادگان بازگشت.

عبدالواهاب زارع با اشاره به ولایت‌پذیری فرزند خود، خاطرنشان کرد: عبدالصالح در طول سال کمتر از مرخصی استفاده می‌کرد و به همراه دایی خود برای تبلیغ اسلام به مناطق مختلف کشور می‌رفت.

وی با بیان خاطره‌ای از آخرین خداحافظی شهید، گفت: لحظات آخری که قصد رفتن داشت، چهره بشاشی داشت و به من و مادرش گفت دیشب به من یک گلابی دادند که هنوز عطرش در وجودم است. همان لحظه به مادرش گفتم او دیگر بازنخواهد گشت. قشنگ نگاهش کن.

امروز به برکت خون شهدا، حوزه اقتدار و نفوذ انقلاب رو به گسترش است

سپس سرهنگ پاسدار سیدموسی حسین‌نژاد فرمانده سپاه بابلسر در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا، بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران افزوده شده است، اظهار داشت: حوزه نفوذ انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا در حال گسترش است، تا آنجایی که خود دشمن اذعان می‌کند ایران او را زمین‌گیر کرده است.

وی با بیان اینکه فرزندان این مرز و بوم در یک فضای نابرابر توانستند جلوی تنفس دشمن را بگیرند، افزود: پیروزی از جریانی درحال شعله‌ور شدن است که وابسته به انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه بابلسر، خاطرنشان کرد: عبدالصالح زارع سومین شهید مدافع حرمی است که شهرستان 125 هزار نفری بابلسر تقدیم اسلام کرد تا نشان دهد از آرمان‌های امام راحل(ره) عقب نمانده است.

حسین‌نژاد با بیان اینکه در سال 61 هجری حضرت زینب(س) برای تمام شهدا از خیمه بیرون آمد جز برای فرزندان خود، گفت: امروز خانواده شهدا این‌گونه‌اند و حتی لباس مشکی به تن نمی‌کنند تا نشان دهند ادامه‌دهنده راه پیام‌آور دشت کربلا هستند.

مبارزه در راه خدا؛ مرز، زبان، پوست، رنگ، زمان، مکان، شرایط و قومیت نمی‌شناسد

حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان امام جمعه بابلسر نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه امروز دشمنان در صفحات مجازی سوالاتی را مبنی بر اینکه " چه لزومی دارد ما به سوریه و عراق برویم و دفاع کنیم" مطرح می‌کنند تا در دل جوانان ما ایجاد شبهه کنند، اظهار داشت: ایجاد این شبهه نشان‌دهنده این است که مردم ایران توانستند در جبهه سوریه و عراق پوزه دشمن را به خاک بمالند.

وی با اشاره به اینکه اولا ما مسلمانیم و تابع قرآن و دوم آنکه ایرانی هستیم، افزود: هم منطق، هم عقل و هم ایرانی بودنمان می‌گوید که برای حفظ میهن خود، سنگر دفاع را تا جایی جلو ببریم که کشورمان در امان بماند.

خطیب جمعه بابلسر با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا کشور باثبات ما را دچار طوفان سهمگین کند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این طوفان با لنگر بصیرت مردم، همچنان آرام به زندگی خود ادامه می‌ده.

طلابیان، تاکید کرد: برای سالم ماندن در این طوفان باید سنگر خود را جلو ببریم تا کشور در امنیت باقی بماند.

وی با بیان اینکه در طول چهار سالی که داعش را ایجاد کردند نتوانستند کوچکترین خطری برای ایران ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: ما اگر در سوریه و عراق می‌جنگیم برای حفظ ثبات کشور خودمان است.

امام جمعه بابلسر، ادامه داد: مبارزه در راه خدا مرز، زمان، پوست و رنگ، عرب و عجم، ایرانی، عراقی، سوری، یمنی و بحرینی نمی‌شناسد.

طلابیان با اشاره به آیات قرآن، اظهار کرد: آنهایی که برای یاری به مردم سوریه، عراق، یمن و بحرین رفته‌اند، مسلمان انقلابی هستند و ما باید به‌عنوان یک مسلمان با هرکس که به جنگ اسلام آمده وارد مبارزه شویم.

وی افزود: اگر آمادگی مردم ما و ازخودگذشتی پدران و مادران شهدا نبود، اکنون داعش در ایران حکومت می‌کرد.

 

                                                                                                                    

مراسم بزرگداشت چهاردمین شهید مدافع حرم استان مازندران در بابلسر
 
مراسم بزرگداشت چهاردمین شهید مدافع حرم استان مازندران در بابلسر
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها