جواد اسحاقی گفت: دولت نه تنها کشورهای خسارت آفرین در دوران تحریم را تنبیه نکرده بلکه آنها را در لیست تشویقی آورده است به طوری که شاهدیم صنعت هواپیماسازی فرانسه موفق شد مبلغ هنگفتی از بیت المال ایران را جذب کند.
کد خبر: ۸۶۴۹۷۷۹
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

جواد اسحاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:بسیاری از واحدهای تولیدی،صنایع کوچک و ضروری تعطیل شده‌اند اما دولت دولت قصد دارد درآمد ناشی از پول‎های آزاد سازی شده را به خرید کالاهای غیر ضروری اعم از هواپیماهای غول پیکر ایرباس و شرکت متخلف پژو بدهد.

وی با بیان اینکه تشویق تولید کننده داخلی با حذف مطالبات اقدامی نسنجیده است افزود: دولت تدبیر،امید از بخش تولید را گرفته و به  شرکت های خارجی ارمغان داده است این در حالی است که در مذاکرات برجام سیاست رایزنی با کشورهای خاص برای مردم شفاف نگردیده است.

اسحاقی خاطر نشان کرد: هواپیمای ایرباس توانسته با فنون بازاریابی مبلغ هنگفتی از بیت المال را برای خود دپو سازد و مسئولان نه تنها کشورهای خسارت آفرین در دوران تحریم را تنبیه نکرده بلکه آنها را در لیست تشویقی آورده است.

این کارشناس اقتصادی  افزود:  هواپیماهای ایرباس دچار مشکلات فنی عدیده بوده است در ضمن اینکه  برندینگ ایرباس فرودگاه مورد نظر برای اجاره را به شرط تملیک در نظر گرفته است و دولت چه تضمینی در برابر هزینه تراشی اینچنین خواهد داشت!

وی گفت: بسیاری از جوانان بیکارند، واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان معوقات بانکی داشته و دولت به جای پردازش به امورات داخلی به مانور سیاسی می‎پردازد.

ارسال نظرات