سازمان بسیج حقوق دانان منتشر کرد

مبانی حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، جدیدترین اثر آیت الله کعبی

کتاب "مبانی حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران" شرح فقهی حقوقی اصول اول تا هشتم قانون اساسی ایران به قلم آیت الله کعبی و به همت سازمان بسیج حقوق دانان منتشر شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۷۰۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج، کتاب"مبانی حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران" اثری دیگر از آیت الله کعبی، به همت سازمان بسیج حقوق دانان و در۳۶۳ صفحه و هشت بخش شامل: انقلاب همه پرسی و تشکیل جمهوری اسلامی، اهداف و راهکار های دسترسی به آن ها، وظایف دولت جمهوری اسلامی، ابتنای نظام قانون گذاری بر شریعت اسلام، ولایت امر و امامت امت، مشارکت مردم در اداره امور کشور، شورا و مشورت، امر به معروف و نهی از منکر، به نگارش درآمده و در زمستان۱۳۹۴ منتشر شده است.

آیت الله کعبی فقه، حقوقدان، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدرس دانشگاه های قم و تهران است. وی مدرس دروس خارج فقه و اصول،نظریه پرداز در حوزه فقه حکومتی و حقوق عمومی بوده و تدریس علوم حدیث، درایه، نهج البلاغه، ولایت فقیه و دروس مختلف مقاطع ارشد و دکتری رشته حقوق و علوم سیاسی را نیز در کارنامه فعالیت علمی خود دارد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

در تحلیل مبانی فقهی و کلامی نظام جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از آیات قرآن و سیره معصومین می توان وظایف دولت را به پنج دسته تقسیم نمود:وظایف دینی، وظایف فرهنگی، وظایف اقتصادی، وظایف سیاسی، وظایف امنیتی دفاعی.

حمایت از مستضعفان و مظلومان از جمله وظایف دولت اسلامی است. دولت اسلامی نه تنها در قبال مردم تحت حاکمیت خود مسئول است تا در صورت تجاوز دشمن به آن ها در صدد دفاع باشد، بلکه در دفاع از امت اسلامی و حتی تمام مستضعفان دنیا مسئولیت دارد.قرآن کریم حمایت از مستضعفان جهان را وظیفه ی همه ی مسلمانان می داند و در آیات متعدد به حمایت از مستضعفان عالم اهتمام ورزیده است.

گفتنی است این اثر با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و  قیمت ۱۰۰۰۰تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته که علاقه مندان می توانند جهت خریداری این محصول با شماره ۸۸۳۴۱۷۶۱ معاونت روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات