خبرهای داغ:
با حضور سردار شاهچراغی و نماینده ولی فقیه در استان سمنان؛
یادواره شهدای غرور آفرین روستای حسن آباد شهرستان دامغان همزمان با ایام سوگواری شهادت دردانه خلقت زهرای اطهر(س) با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، سردار شاهچراغی، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و جمع کثیری از مردم ولایتمدار این شهرستان و روستای عالم پرور حسن آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۵۹۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه شهرستان دامغان در این مراسم که در مسجد بقیه الله روستای حسن آباد این شهرستان در فضایی آکنده از عطر لاله‌های زهرایی برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) به تبیین برخی از ابعاد شخصیت الهی آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: بی‌تردید شخصیتی همچون زهرای اطهر(س) در تاریخ بشریت بی‌نظیر و برترین الگو در همه زمینه‌ها برای هر انسان خداجو است.

وی با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره(س) در ابعاد مختلف علمی، معنوی، اخلاقی، جهاد و مبارزه، همسرداری و تربیت فرزند، دینداری و ولایتمداری درس‌های عملی بسیاری برای هر دیده و اندیشه بیدار و بینا دارد، افزود: براساس تفسیر آیات نورانی قرآن علی(ع) و فاطمه(س) دو دریای بیکران نیکی‌ها بودند که با در کنار هم قرار گرفتن آنها لؤلؤ و مرجان، یعنی وجود مبارک امام حسن و امام حسین(ع) جهان را نورانی کرد.



امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) پرچمدار مبارزه با انحراف در دین است و در این راه هستی خود را فدا نمود، گفت: آن حضرت ایستاد، سیلی خورد پهلویش شکست و حتی جان خود را فدا کرد تا اسلام ناب بماند و عزت شیعه حفظ شود، تا تاریخ راه خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه آنکه به زهرای اطهر(س) سیلی زد به پیامبر خدا(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و به ولایت سیلی زده است، خاطر‌نشان کرد: صدیقه طاهره(س) وصیت کرد او را شبانه، غسل دهند، کفن کنند و غریبانه به خاک بسپارند تا درس بزرگی به جهانیان بدهد، تا در همه تاریخ همگان بپرسند، چرا تنها دختر پیامبر خدا شبانه و مظلومانه دفن شد.



حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره 22 شهید والامقام روستای حسن آباد شهرستان دامغان به‌ویژه شهدای شاخص استان سمنان، شهید سید حسن شاهچراغی نماینده مردم دامغان و شهید حجت الاسلام والمسلمین داود الموسوی نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی، دو شهید گمنان و شهید فاجعه منا این روستا، شهدا را زنده و ناظر بر اعمال ما عنوان کرد.

امام جمعه دامغان اضافه کرد: ما پیروان مکتی علی(ع) هستیم، همانا در مکتب ما شهدا پیروزند، امروز پس از 36 سال تلاش و دشمنی‌های گوناگون استکبار جهانی از ترور و تحریم تا جنگ و فتنه آنچه کشور ما را در برابر این همه خدعه و دسیسه بیمه کرده است خون شهدا و آرمان‌های بلند آنان در سایه ولایت فقیه است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن بداند که ملت دیندار ما حاضرند همه هستی خود را برای دین و برقراری حکومت مهدی آل محمد(عج) فدا کنند، تصریح کرد: وظیفه امروز همه ما این است که کاری سجادی و زینبی کنیم، آنچه در سوریه و عراق و یمن و دیگر بلاد مظلوم اسلامی می‌گذرد، کشیدن کاریکاتور از مقدسات ما، قرآن سوزی، سیاست اسلام هراسی، شیعه هراسی، مبارزه با تفکر مقاومت و شهادت طلبی، همه و همه تلاش دشمن برای نابودی اسلام ناب محمدی است.



مداحی ذاکر اهل بیت(ع) سید مهدی میرعلی اکبری در رثای حضرت زهرا(س) و رشادت‌های لاله‌های جاودان وطن از دیگر بخش‌های یادواره شهدای والامقام روستای حسن آباد شهرستان دامغان بود.



.

.



عکس و گزارش از جواد رمضانیان.

ارسال نظرات
پر بیننده ها