رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد گفت: در مقایسه آمار یازده ماهه امسال دادگستری شهرستان یزد با مدت مشابه سال قبل، زمان رسیدگی به پرونده‌ها با 34 روز کاهش به 145 روز رسید.
کد خبر: ۸۶۴۹۵۵۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: غلامعلی دهشیری با اشاره به افزایش 22 درصدی پرونده‌های دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد، افزود: با وجود افزایش 22 درصدی پرونده‌‌ها، با تلاش کارکنان خدوم و ساعی این دادگستری، افزایش 19 درصدی خروجی پرونده‌ها را نیز تجربه کردیم.

وی اظهار كرد: با اجرایی شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف، ورودی پرونده‌های دادگستری شهرستان یزد با افزایش 62 درصدی نسبت به بهمن ماه سال قبل مواجه شد که با همت مضاعف کارکنان این دادگستری حتی در مواردی پس از ساعات اداری، خروج 802 فقره پرونده را شاهد بودیم که این مسئله از عملکرد مطلوب دادگستری شهرستان یزد حکایت دارد.

این مقام قضایی از کاهش 11 درصدی پرونده‌های مانده در بهمن‌ماه نسبت به بهمن ماه سال گذشته خبر داد و گفت: در بهمن ماه سال جاری با کاهش 87 روز زمان رسیدگی به پرونده‌ها متوسط زمان رسیدگی به 121 روز رسید.

وی از احتمال افزایش چشمگیر پرونده‌های کیفری دو به دلیلی اجرایی شده قانون جدید شوراهای حل اختلاف در اسفند ماه خبر داد و ابراز كرد: ارجاع مستقیم پرونده‌های تخلفات راهنمایی و رانندگی و سایر پرونده‌هایی که مستقیم به شعب کیفری دو براساس قانون آیین دادرسی جدید ارجاع شود، این افزایش را محتمل کرده است.

دهشیری خاطرنشان کرد: با مقایسه اطلاعات مربوط به پرونده‌ها در بهمن ماه نسبت به دی ماه سال جاری ، تعداد پرونده‌های ورودی طی ماه در این مجموعه به میزان 12.6 درصد افزایش یافته است که با وجود این افزایش ورودی، تعداد پرونده‌های خروجی به میزان 3.3 درصد افزایش یافته و به بیانی دیگر، با وجود افزایش تعداد پرونده‌های ورودی این حوزه‌ی قضایی تعداد پرونده‌های خروجی به تعداد 198 فقره افزایش داشته است.

ارسال نظرات