رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه ذخیره سازی میوه برای شب عید امسال مطلوب بوده است، گفت: بازار میوه عید ۹۵، بازاری آرام خواهد بود، ضمن اینکه کیفیت میوه نسبت به سال قبل بسیار بهتر است.
کد خبر: ۸۶۴۹۴۵۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسین مهاجران با بیان اینکه بازار میوه همچنان راکد است، اظهارداشت: میوه آخرین خرید مردم برای شب عید است.

وی با اشاره به اینکه مردم هنوز خرید میوه شب عید را آغاز نکرده‌اند، گفت: واحدهای خرده فروشی از ۲۵ اسفندماه شروع به خریداری میوه می‌کنند و از ۲۸ اسفند نیز خرید مصرف‌کنندگان آغاز می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه امسال ذخیره سازی میوه هم توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی و هم بخش خصوصی به خوبی انجام شده است، افزود: بازار شب عید امسال، شرایط آرامی خواهد داشت.

مهاجران درباره اینکه سال گذشته بزرگی پرتقال‌های توزیع شده توسط دولت، سبب نارضایتی مردم شده بود، گفت: امسال با چنین مشکلی مواجه نیستیم و سایز پرتقال‌های توزیع شده کاملا مناسب است.

به گفته وی، امسال کیفیت تولید سیب و پرتقال بهتر از سال قبل است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی همچنین از کاهش قیمت پرتقال نسبت به هفته قبل خبر داد و افزود: قیمت این میوه نسبت به یک هفته پیش  ۵۰۰ تومان ارزان شده و در حال حاضر قیمت آن بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است.

مهاجران از کاهش قیمت پیاز و گوجه فرنگی نیز خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم پیاز بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ و گوجه فرنگی بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.  

بنا به این گزارش ،  توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازاری، از پنج شنبه گذشته آغاز شده که در این طرح، ۳۲۰ مرکز شامل ۴۰ میادین میوه و تره‌بار شهر تهران، اصناف و مراکز عرضه میوه شهرستان‌های استان تهران مشارکت دارند. امسال قیمت هر کیلوگرم پرتقال تنظیم بازاری ۲ هزار و  ۴۵۰ تومان و  سیب درختی ۲ هزار و  ۲۰۰ تومان است.

ارسال نظرات