امام جمعه تربت حیدریه به تبیین سخنان روز گذشته رهبرمعظم انقلاب در جمع نمایندگان خبرگان رهبری پرداخت و خطاب به دولتمردان افزود: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با حرف و شعار و نوشتن روی کاغذ مرتفع نمی‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۹۴۵۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا عصمتی روز گذشته در خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: باید با نگاه به ظرفیت ها و امکانات و حمایت از تولید داخلی اقتصاد کشور را مقاوم سازی کرد و روی پای خود باایستیم تا در زندگی معیشتی مردم گشایشی ایجاد شود.

وی بیان کرد: مردم به وظیفه خود در انتخابات عمل کردند و اکنون نوبت کارگزاران و دولتمردان کشور است تا سفره معیشتی مردم را رونق ببخشند و این اصل با شعار و چیزی نوشتن روی کاغذ برطرف نمی شود و بلکه باید کار اساسی صورت گیرد.

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: امروز شخصیت هائی که در انتخابات رای نیاوردند بدون هیاهو و فتنه انگیزی به رای مردم احترام گذاشتند، زیرا می دانستند وقتی که مبنای نظام بر رای مردم است باید به آن تمکین کرد، اما برخی فتنه گران در سال ۸۸ بخاطر قدرت طلبی به ناحق در مسیر دشمن قرار گرفتند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تا لبه پرتگاه به پیش بردند.

خطیب جمعه تربت حیدریه حضرات آیات عظام یزدی و مصباح را از چهره های درخشان علمی و مفاخر شیعه نام برد و بیان داشت: همانطور که رهبری معظم فرمودند حضور این بزرگواران در خبرگان رهبری باعث وزانت و عدم حضورشان موجب خسارت است، لذا نمایندگان خبرگان رهبری باید باید به مانند انها بدور از هر گونه مصلحت اندیشی و جناح بازی انقلابی بمانند و انقلابی فکر و عمل نمایند.

عصمتی در بخشی دیگر از سخنان خود به سالروز تاسیس بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: اولین رسالت شهدا دفاع همه جانبه و حمایت فراگیر از ولایت فقیه است،  یعنی منویات ولایت را حجت ظاهری بخوانیم و آن را در افکار و اندیشه و سرلوحه عمل خود قرار دهیم.

وی ایثارگری و گذشت را دومین رسالت شهدا دانست و اظهار کرد: ایثارگری و گذشتی که شهدا در پیش ما قرار دادند، مستلزم علم و بصیرت و اخلاص و مجاهدت بی امان در همه عرصه های نظام است که باید به آن جامعه عمل بپوشانیم.

امام جمعه تربت حیدریه در بخش پایانی خطبه دوم به سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه(س) برای دفاع از حریم ولایت همه مصائب و سختی ها را تا آخرین لحظه به جان خرید و دست از حمایت ولی خود برنداشت و این حمایت باید سرلوحه امروز زندگی فردی و اجتماعی ما قرار بگیرد.

وی در پایان از همه آحاد مردم و هیئات مذهبی دعوت کرد تا در روز شهادت حضرت زهرا(س) به خیابانها بیایند و تا به مانند روز عاشورا با حضوری چشم گیر گوشه ای از مظلومیت های آن حضرت را بتوانیم ابراز نمائیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها