در هفته پنجاه و یکم سال جاری ضمن عرضه اولیه سهام ۲ شرکت در بازار فرابورس، حجم معاملات با رشد ۶۹ درصدی نسبت به هفته قبل از آن مواجه شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۴۵۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  هفته سوم اسفندماه در حالی به پایان رسید که ۴ میلیون و ۳۰۵ هزار ورقه بهادار در ۱۹۱ هزار نوبت به ارزش ۲۱ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال در بازار فرابورس داد و ستد شد. این وضعیت نشانگر رشد ۶۹ درصدی حجم و افت ۵۴ درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته پیشین است.

در بازار اول ۹۸۸ میلیون ورقه بهادار طی این مدت مورد معامله قرار گرفت و ارزش آن به ۲ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال رسید و در بازار دوم نیز یک میلیارد و ۲۲۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال داد و ستد شد که این وضعیت از رشد ۸۳ درصدی حجم و ۱۰۵ درصدی ارزش معاملات بازار اول و همین طور رشد ۳۰ درصدی حجم و ۲۷ درصدی ارزش معاملات بازار دوم حکایت دارد.

از سوی دیگر، حجم معاملات بازار پایه ۲ برابر شد اما ارزش معاملات این بازار با افت ۷۵ درصدی معادل ۸ میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال شد.

همچنین حجم و ارزش معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی در این هفته با کاهش روبرو شد به طوری که ۱۷ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۶ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال معامله را به ثبت رساند؛ معاملات مرحله نخست اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا۱"هم در روز سه‌شنبه به منظور پرداخت مبلغ اسمی آن در سررسید (۲۳ اسفندماه)، متوقف شد.

گروه بانک‌ها در هفته پنجاه و یکم سال ۹۴ با در اختیار داشتن ۲۱ درصد از معاملات بازار سهام، در صدر صنایع پیشرو قرار گرفت؛ گروه انبوه‌سازی و مسکن سهم ۱۴ درصدی از معاملات داشت و گروه فراورده‌های نفتی با معاملاتی به ارزش ۵۲۵ میلیارد ریال رده سوم را به خود اختصاص داد.

ارزش بازار فرابورس ایران در روز چهارشنبه با ۳.۶ درصد افت نسبت به هفته پیش، معادل ۹۴۱ هزار و ۶۷۳ میلیون ریال شد که ۴۷ درصد از این رقم مربوط به بازار دوم و ۲۸ درصد آن مربوط به بازار اول بود. آیفکس نیز در این روز با کاهش ۱.۳ درصدی، نمایشگر رقم ۸۱۱ واحد شد.

ارسال نظرات