فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خنداب گفت: 300 نفر از خنداب در قالب کاروان راهیان نور عمومی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۴۹۴۰۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

سرگرد پاسدار حسین روح‌افزا در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با اشاره به اعزام اولین کاروان راهیان نور عمومی شهرستان خنداب اظهار داشت: اولین کاروان راهیان نور عمومی این شهرستان در قالب یک دستگاه اتوبوس به استعداد 50 نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

وی افزود: در سه مرحله اعزام راهیان نور از شهرستان خواهیم داشت که کاروان دوم 26 اسفندماه به تعداد 50 نفر زائر و آخرین کاروان اعزامی در راهیان نور عمومی 7 فروردین ماه به استعداد 200 نفر خواهد بود، همچنین در بحث راهیان نور دانش‌آموزی امسال 250 زائر به مناطق عملیاتی جنوب و 150 دانش‌آموز به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خنداب تصریح کرد: به همراه هر دستگاه اتوبوس راوی و روحانی ازعام خواهد شد تا به بازخوانی رشادت‌های رزمندگان پرداخته و شبهات مطرح شده از سوی زائران را پاسخگو باشند.

سرگرد پاسدار روح‌افزا با اشاره به فضای معنوی حاکم بر کاروان‌های راهیان نور گفت: راهیان‌نور به برکت خون پاک شهید و ادعیه خالصانه‌ای که شهدا در آن محل و مکان داشتند موجب رشد معنویت در انسان می‌شود و به واقع حرکت فرهنگی راهیان‌نور ضامن حفظ و بقای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اهیان‌نور فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و بستر فرهنگی با نگاه انقلابی را تأمین می‌کند چراکه با توجه به ابزار متنوع و متعدد دشمن در هجمه فرهنگی حال حاضر آنچه که باعث می‌شود تا جوانان از جامعه ماشینی خارج شود اردو است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خنداب تصریح کرد: ابزارآلات مختلف دشمن در هجمه فرهنگی در برخی از خانواده‌ها و نیز سطح جامعه مشهود بوده و حضور در اردوی راهیان نور می‌تواند جوانان را وارد محیطی سازد که روح شهدا در آن سیطه دارد و بهره معنوی لازم را در این سفر کسب کنند.

سرگرد پاسدار روح‌افزا در ادامه گفت: به عینه شاهد اثرگذاری این اردوها بر جوانان بوده‌ام به طوری که دختران جوانی که نسبت به خاک‌آلود شدن لباس خود بسیار حساس هستند زمانی که در این اردوها حضور پیدا می‌کنند خارج از این تفکرات زمین‌گیر می‌شوند و هیچ دغدغه‌ای از خاک آلود شدن لباس خود ندارند.

وی افزود: با نیت خالصانه به تفکر می‌پردازند و به قدری این اردوی راهیان نور اثرگذار بوده بر روحیاتشان که درخواست حضور مجدد در این مناطق را دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خنداب تصریح کرد: راهیان نور از بهترین و موثرترین برنامه‌های بسیج بوده که در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان نظام اسلامی تاثیرگذار بوده و می‌تواند توطئه‌های فرهنگی آنان را خنثی سازد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات