شباهت ناگزیر یا کپی

نگاهی به دو لوگوی شبکه مستند و پاسیفیک

روزگذشته سه شنبه ۱۸ اسفند با حضور امیر تاجیک مدیر شبکه مستند و اهالی رسانه از نشان جدید شبکه مستند رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۳۹۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به گزارش سرویس روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت ، خبرگزاری بسیج محمدعلی قاسمی مشاور هنری سازمان صدا و سیما در این جلسه گفت: تعییرات گرافیکی یکی از اولویت های دوران جدید در سازمان صداوسیما است و مباحث گرافیکی به شدت جدی گرفته می شود. بنابراین شبکه ها در این زمینه با تغییراتی روبرو شده اند. درباره نشان شبکه مستند نیز برخی آن را کپی نشان شبکه نشنال جئوگرافیک می دانستند. گرچه در این عرصه، شباهت فرم ها ناگزیر است اما به خاطر یکسان بودن ماموریت ها هر دو شبکه، منتقدان این ایراد را بیشتر بر شبکه مستند وارد می دانستند.
وی افزود: طرح جدید توسط سیدامین اسکندری که در حوزه موشن گرافیک فعال است، طراحی شده و صرفا لوگویی چاپی نیست، بلکه مناسب فضای تلویزیونی طراحی شده است.
به نظر می رسد این لوگو شباهت ناگزیری به نشان پاسیفیک دارد، سایت هنر مقاومت در راستای توجه به اهمیت نوآوری و بدعت در طراحی نشان، این اتفاق را شباهت ناگزیر می داند اما دست اندرکاران طراحی این لوگو باید راهکاری مناسبی برای برون رفت از این معضل پیدا کنند تا تلقی یک نشان کپی از میان برود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار