مسئول تعلیم و تربیت سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: حلقات صالحین مهم‌ترین و مستحکم‌ترین سنگر ارزشی و اعتقادی سپاه در برابر دشمنان بوده که هدفش تعلیم و تربیت بسیجیان است.
کد خبر: ۸۶۴۹۳۵۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام رضا طالبی در همایش"حلقه‌های صالحین" که با حضور مسئولان و بسیجیان استان مرکزی، در سالن اجتماعات سپاه ناحیه ساوه برگزار شد با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: مهم‌ترین هدف از برگزاری چنین همایشی تشویق و ترغیب فعالان حلقات صالحین است.

وی افزود: اعضایی که به طور مرتب در جلسات حلقات صالحین شرکت می‌کنند مورد تشویق قرار می‌گیرند که این امر موجب می‌شود تا انگیزه بیشتری برای دیگر اعضا ایجاد شود و با انگیزه‌تر در جسلسات حضور فعال پیدا کنند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: جشنواره صالحین سرگروه‌های حلقه‌های موفق را در برمی‌گیرد که با زیرمجموعه‌های خود ارتباط تربیتی بیشتری را برقرار کرده‌اند و بستری را برای تعامل و انتقال اطلاعات در راستای بصیرت‌افزایی فراهم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به اهداف جشنواره صالحین گفت: در این همایش نیز حلقه‌های برتر و فعال مورد تشویق قرار می‌گیرند که این موضوع نیز بستری را فراهم می‌سازد تا سرگروه‌های فعال معرفی و دیگر سرگروه‌ها بتوانند از تجربیات آنان بهرهمند شوند.

وی افزود: با معرفی افراد و سرگروه‌های فعال حلقه‌های صالحین زمینه ارتقاء سطح کار تربیتی در دیگر حلقات ایجاد می‌شود و از سوی دیگر معرفی این حلفه‌های موفق، سایر گروه‌ها را پویا می‌کند و امروز حلقات صالحین مهم‌ترین و مستحکم‌ترین سنگر ارزشی و اعتقادی سپاه پاسداران در برابر دشمنان است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: هر میزان پویایی اعضا حلقه صالحین بیشتر شود بستر برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی و سیاسی فراهم می‌شود که در قشر جوان داشتن پاسخ شبهات بسیار سازنده بوده و باعث می‌شود که درک درست و کاملی نسبت به مسائل اعتقادی، سیاسی و اجتماعی به دست آورند.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به لزوم پاسخگویی به سوالات و شبهات اعضای حلقه‌های صالحین گفت: تمام دغدغه‌های جوانان را بایستی در حلقات پاسخگو بود چراکه جوان امروز با توجه به مسائل روز به ویژه در فضای مجازی شبهات بسیاری را در ذهن دارند که نیازمند است تا پاسخ منطقی درباره آن به دست آورد.

وی افزود: در جلسات حلقه‌های صالحین مباحثه بایستی صورت گیرد و موضوعات با نگاه منطقی بررسی شوند و در نهایت سرگروه‌ها جمع‌بندی کنند تا جوانان حلقه نیز پاسخ خود را با استدلال منطقی دریافت کنند.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به ارائه محصولات فرهنگی در حلقات صالحین گفت: جذب جوانان در حلقات صالحین از طریق رسانه‌های گروهی و فرماندهان پایگاه‌ها تبلیغ می‌شود و جوانان از این حلقات استقبال می‌کنند، سپاه هم با ارائه محصولات فرهنگی در جذب و سازماندهی آن‌ها فعالیت می‌کند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: حلقات شجره طیبه صالحین در زمینه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند و به صورت تخصصی در زمینه حفظ، قرآن‌آموزانی تربیت می‌کند، شجره طیبه صالحین محور فعالیت‌های بسیج است.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به هدف شجره طیبه صالحین گفت: تربیت انسان مومن، با بصیرت، مجاهد و انقلابی، فعال و دارای موضع از اهداف اصلی و اساسی شجره طیبه صالحین است و رویکرد جدید سپاه در برابر دشمن تثبیت تفکر دینی و اعتقادی، ارزشی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان امروز جامعه است.

در پایان مراسم از 16 نفر از برترین‌های حلقه‌های صالحین با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات