انتقاد امام جمعه تفت از شهرداری؛
خطیب جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: شهرداری تفت زحمت می کشد و ما از این نهاد متشکریم اما متاسفانه شهرداری در زمینه فرهنگی می لنگد و در کارهای فرهنگی شهر کوتاهی می کند.
کد خبر: ۸۶۴۹۳۴۲
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مجلس خبرگان گفت: سخنان رهبری در این دیدار بسیار مهم و مبسوط بود که مخاطب اصلی آن مسئولان بودند لذا مسئولان باید جز به جز این سخنان را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

«حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری»، 22 اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید را گرامیداشت و خاطرنشان کرد: ۲۲اسفند ماه سال 58 بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد و آن روز به نام بزرگداشت شهدا نیز نامگذاری شد.

وی با تشکر از مسئولان بنیاد شهید شهرستان تفت، گفت: شهدا حق زیادی برگردن ما دارند و بر ما واجب است تا راه و یاد آن ها را زنده نگه داریم.

خطیب جمعه تفت ادامه داد: یکی از کارها برای زنده نگه داشتن یاد شهدا برگزاری یادواره و یادمان شهداست؛ متاسفانه شرکت مردم تفت در یادواره و مجالس شهدا کمرنگ است و جا دارد مردم نگاه ویژه تری نسبت به این مراسمات داشته باشند.

امام جمعه تفت نصب تصاویر شهدا را یکی دیگر از راه های زنده نگه داشتن یاد شهدا دانست و اذعان داشت: نصب تصاویر شهدا در سطح شهر و کوچه ها باعث میشود تا انسان با دیدن آن ها به یاد خود بیاورد که امنیت امروز کشور را مدیون چه کسانی است.

وی افزود: در اکثر شهرها تصاویر شهدا زینت بخش آن دیار است؛ اما متاسفانه در شهر تفت هنوز اقدام خاصی انجام نشده؛ چندین جلسه برای این موضوع گرفته ایم ولی کاری صورت نگرفته است.

حجت الاسلام غفوری ادامه داد: شهرداری تفت قرار بوده تا تصاویر شهدای شهر تفت را تهیه و نصب کند اما متاسفانه سهل انگاری کرده است؛ بنده از شهردار، شورای شهر، فرماندار و بنیاد شهید میخواهم که برای این کار همت مضاعفی بکار بندند.

امام جمعه تفت تاکید کرد: شهرداری تفت زحمت می کشد و ما از این نهاد متشکریم اما متاسفانه شهرداری در زمینه فرهنگی می لنگد و در کارهای فرهنگی شهر کوتاهی می کند؛ امیدواریم شهرداری رویه خود را تغییر دهد و برای نصب تصاویر شهدا فکری بردارد و اگرنه خود مردم وارد خواهند شد که شاید خیلی زیبا نباشد.

وی 27 اسفند سالروز شهادت سیداحمدخمینی را یادآور شد و اذعان داشت: احمدآقا گنجینه اسرار و از مخلص ترین یاران امام بود.

خطیب جمعه تفت سالروز رحلت ایت الله حسنعلی و مرحوم یحیی زاده را یادآور شد و گفت: این دو بزرگوار از خدمتگزاران مخلص این به مردم این شهر بودند.

وی ایام شهادت حضرت زهرا(س) را یادآور شد و از عموم مردم خواست تا با حضور یا برگزاری مراسم مقام و منزلت حضرت را گرامی بدارند.

ارسال نظرات