خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:

خبرگزاری‌ها‌ مانع از ‌انحراف مسئولان شوند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، ورود افراد مومن و باتقوا به فضای رسانه‌ای را جهاد در راه خدا دانست و گفت: اصحاب رسانه می‌توانند جلوی بسیاری از تخلفات و انحرافات مدیران و مسئولان را بگیرند.
کد خبر: ۸۶۴۹۳۲۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید‌مهدی قریشی در دیدار با سرپرست و کارکنان خبرگزاری فارس در آذربایجان غربی، که ‌در دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت سیده دو عالم حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: وضعیت رسانههای آذربایجان غربی از لحاظ کمی در حد مطلوبی است و از لحاظ کیفی عمده اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران فارس مومن و متدین هستند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در وضعیت فرهنگی جامعه، افزود: شغل خبرنگاری در عین حساس بودن شغلی شریف و مقدس است، اصحاب رسانه با قلم خود میتوانند از حق نوشته و از حریم دین الهی دفاع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت اطلاع‌رسانی و انتشار مطالب با گذشته فرق کرده است، گفت: در گذشته روش اطلاع‌رسانی و تبلیغ، استفاده از تریبونی بود که مخاطب آن چند 10 نفر بیشتر نمی‌شد، اما امروزه با استفاده از رسانههای مجازی مطالب به سرعت در محدوده وسیعی منتشر می‌شود.

وی ورود افراد مومن و باتقوا به فضای رسانه‌ای را جهاد در راه خدا دانست و افزود: اگر خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها بیدار بوده و با هوشیاری عمل کنند، می‌توانند جلوی بسیاری از تخلفات را گرفته و مانع از به انحراف کشیده شدن برخی مسئولانی که احتمال انحراف آنان وجود دارد، شوند.

قریشی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در اجرایی کردن اصل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اذعان کرد: به علت گستردگی عرصه اطلاع‌‌رسانی حساسیت رسانه‌ای بیشتر شده چرا که اگر اشتباهی از سوی رسانه‌ها اتفاق بیفتد به سرعت منتشر شده و جبران آن دشوار می‌شود.

امام جمعه ارومیه به تقطیع کلام در رسانه‌ها اشاره و اضافه کرد: در علم فقه در مورد جواز تقطیع بحثی است که تقطیع را به شرط حفظ هدف و منظور مخاطب جایز می‌دانند، اما در صورتی که تقطیع سبب دور کردن افراد از منظور گوینده شود جایز نیست.

وی ضمن پرهیز از تحریف منظور گویندگان در رسانه‌ها به وسیله تقطیع کلام، گفت: به دلیل حساسیت شغلی اصحاب رسانه باید مراقب قلم خود باشند تا از به خطر انداختن آبرو و حیثیت افراد حقیقی و حقوقی از طریق رسانه‌ها ممانعت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره مدیریت فضای انتخاباتی از سوی رسانهها، افزود: به دلیل وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف در ارومیه لازم است که مومنان وارد فضای رسانهای و مجازی شده و به مقابله با اختلافات و ایجاد اتحاد داخلی اقدام کنند.

*رسالت خبرگزاری فارس پرداختن به اصل روشنگری در مقابله با نفوذ است

در ادامه این دیدار ابراهیم آقازاده، سرپرست خبرگزاری فارس در آذربایجان غربی ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، به موضع‌گیری‌های دقیق و منطقی نماینده ولیفقیه در آذربایجان غربی در خصوص مسائل مختلف اشاره کرد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ فرهنگی، گفت: تلاش این مجموعه پرداختن به اصل روشنگری با بهرهگیری از بیانات بزرگواران و عالمان عرصه دینی و فرهنگی است.

آقازاده تصریح کرد: نحوه برخورد نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با مسائل مربوط به آداب و رسوم، برگزاری جشنها و اعیاد، مناسبت‏های خاص، بد اخلاقیها در عرصه انتخابات، مسائل مربوط به پان ترکیسم، پان کردیسم، پان فارسیسم و مانند آن همیشه تبیین‌کننده خط و مشی اصحاب رسانه در استان است.

سرپرست خبرگزاری فارس در آذربایجان غربی به انعکاس خطبههای نماز جمعه در خبرگزاری فارس و دیگر نشریات اشاره و اذعان کرد: دشمنان وقتی از نفوذ امنیتی و نظامی در ایران ناامید شدند به نفوذ در عرصه فرهنگی روی آوردهاند و تلاش این مجموعه پرداختن به اصل روشنگری با بهرهگیری از بیانات بزرگواران و عالمان عرصه دینی و فرهنگی در رسانهها است.

ارسال نظرات