خبرهای داغ:
در سپاه خوی برگزار شد؛

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی خانواده کارکنان

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و تربیت فرزندان ویژه خانواده کارکنان سپاه خوي به همت مرکز فرهنگی خانوتده کارکنان سپاه اين شهرستان درتالار شهدای ارتش شهرستان خوي برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۳۲۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
به گزارش خبرگزاري بسيج آذربايجان غربي، دكتر سعید عزيزي در جمع خانواده هاي کارکنان سپاه شهرستان خوي از وظایف همسران پاسدار را آشنایی با وضعیت جامعه و بالا بردن سطح بصیرتی خود عنوان كرد و نقش همسران پاسدار را به عنوان مادر، جلوگیری از انحراف فکری فرزندان عنوان کرد.

وی با اشاره به برقراری روابط والدین با فرزندان خاطر نشان کرد: ما اگر خصوصیات فرزند خود را بدانیم، بهتر می‌توانیم با او ارتباط برقرار کنیم و به اقتضای هر سنی، برخورد ما نیز باید تغییر کند و باید از خصوصیات سنی او آگاهی کامل داشته باشیم و بدانیم که مثلاً کودکان از 3.5 سالگی مسائل دینی را می‌فهمند، تا دو ماهگی فقط تا فاصله 25 سانتی خود را به وضوح می‌بینند و به اشیاء سیاه و سفید واکنش بهتری نشان می‌دهند و مهم است بدانیم که چه وقت خوبی و بدی ها را تشخیص می‌دهد.

استاد دانشگاه تصریح کرد: دشمن در حال رواج اخلاق و رفتار ناپسند در میان فرزندان ماست و اگر ما به دنبال تربیت اسلامی هستیم و نسلی پاک را برای آینده خواهانیم، باید بدانیم که به همین آسانی‌ها بدست نخواهد آمد و سختی‌های آن را باید تحمل و در این راه ابتدا از خودمان آغاز کنیم، چرا که ما الگویی برای فرزندان خواهیم بود.

وي با بیان اینکه اوضاع امروز جهان حاکی از آن است که در جامعه امروزی اخلاق و تربیت از زندگی انسانی منها شده است، گفت: این منها شدن تربیت باعث بوجود آمدن بداخلاقی های فراوان در حوزه های مختلف گردیده است.

دکترعزيزي تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبری در چند سال گذشته که وضعیت فرهنگی کشور را با به کار بردن الفاظی چون شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، غارت فرهنگی و تهاجم فرهنگی در حالت جنگی تبیین نموده اند نیاز است که خانواده ها نسبت به تربیت فرزندان خویش بیش از گذشته همت کنند.

استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمن در پی سست نمودن کانون خانواده که به عنوان زیربنایی ترین رکن و اساس یک جامعه اسلامی است، ادامه داد: امروزه دشمنان قسم خورده ایران اسلامی با صرف هزینه های هنگفت سعی در بیگانه نمودن فرزندان ما با آموزه های دینی و معارف اسلامی دارند.

دکترعزيزي در پايان تنها نقطه اتکایی که در این بحران می تواند به داد خانواده ها برسد چنگ زدن به ریسمان مطمئن الهی و اهل بیت عصمت و طهارت است.

سرهنگ پاسدار قهرمان عیوضلو معاون هماهنک کننده سپاه خوی ذر این کارگاه ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیتهای مرکز فرهنگی خانواده سپاه خوی، طی سخنانی با برشمردن اصول تربیت فرزند گفت: پدران و مادران نباید فرزند خود را تحقیر کنند و بابت زحماتی که برای آنها کشیده اند بر سرشان منت گذارند چون این کار باعث سرخوردگی و دور شدن فرزند از کانون خانواده می شود.

وي افزود: تربيت فرزندان را در اولويت برنامه های خود قرار دهیم، سعي کنيم فرزندان مان را با آداب و اخلاق اسلامي آشنا کنيم آنها را به مساجد و نماز که بهترين اعمال مستند نزديک سازيم تا ارزشهاي ديني در نسل جوان و نوجوان پايدار بماند.

در این مراسم از فرزندان کارکنان سپاه خوی که در برنامه های قرآنی حجضور فعال داشتند با اهداء هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار