آیت الله مدرسی:

یزد پایتخت دین است/خیلی امیدی به برخی از عناصر مدیریتی استان نداریم

آیت الله مدرسی اظهار داشت: بنده با شخص استاندار صحبت کردم ایشان با این تبلیغات مخالف بودند، با مسئول سفر هم صحبت کردند ایشان هم مخالف بودند. با برخی از مسئولین امنیتی صحبت کردم آن ها و شورای تامین استان نیز مخالف بودند.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۹۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: خطیب جمعه ناحیه مرکزی یزد با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) دارای روش و منش خاصی در زندگی بودند والگوی ما در زندگی آن حضرت هستند. همانطور که امام زمان(عج) هم ایشان را الگوی خود معرفی می کنند.


آیت الله سید محمد کاظم مدرسی افزود: زندگی ایشان در بعد سیاسی و اجتماعی هم شاخص است. حرکت های ایشان وپیام خاص زندگی آن بانو از ابعاد گوناگون قابل بحث است و راه را برای ما روشن کرده است. ایام فاطمیه بستری است برای اینکه خطبا این مسائل را برای مردم بیان کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت خودجوش جوانان اعلام کرد: جمعه هفته آینده که آخرین جمعه سال است بعد از دعای ندبه نماز استغاثه حضرت ولی عصر(عج) در جوار شهدای گمنام میدان امیرچخماق برگزار می شود.

آیت الله مدرسی با اشاره به سفر روحانی به یزد عنوان کرد: این سفر ها باید عامل رونق و شکوفایی اقتصادی در استان باشد، تنگناها و مشکلات مردم را بررسی کند، مدیران را ارزیابی کند، باید موجب نشاط و وحدت در جامعه بشود، باورها باید تقویت شود.

وی با تاکید بر حل مشکلات مردم اعلام کرد: مردم گرفتار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند. سفر رئیس جمهور 12 ساعت بیشتر طول نکشید ولی برای آن تبلیغات گسترده بیهوده ای انجام شد. واقعاً هر یک از این بنرها چقدر هزینه دارد؟ شما کمیته امدادتان به هر نفر مستاصل 30 هزار تومان میدهد و این چنین تبلیغ می کنید؟ یزد تشییع شهید حسن دانش را تجربه کرد. دیدیم مردم چگونه سنگ تمام گذاشتند. چه نیازی به این همه تبلیغات گسترده است؟ تازه بعضی از این بنرهاچندین نوبت عوض شدند.

مدرسی اظهار داشت: واقعا این سفر سفر کاری محسوب نمی شود. به نظر می رسید دست اندرکاران سفر برنامه ریزی کرده بودند برای ایجاد تنش در بین مردم و دوقطبی کردن جامعه. بنده با شخص استاندار صحبت کردم ایشان با این تبلیغات مخالف بودند، با مسئول سفر هم صحبت کردند ایشان هم مخالف بودند. با برخی از مسئولین امنیتی صحبت کردم آن ها و شورای تامین استان نیز مخالف بودند. این بنرها چطور در شهر نصب می شوند؟ این نیروهای خودسر چه کسانی هستند؟ الان روشن می شود چه کسی خود سراست؟

وی با انتقاد از حمایت روحانی از سران فتنه بیان داشت: مصاحبه شب قبل از سفر روحانی به یزد، آتش تهیه برای سفر به یزد بود. این مصاحبه برای تحریک عواطف مردم ودو قطبی کردن جامعه انجام شد.و این در حالی است که رهبر انقلاب حرکت فتنه88رانانجیبانه و ضدامنیت ملی مطرح کردند. آقای رئیس جمهور! شما چرا این آتش را دوباره شعله ور می کنید؟

خطیب جمعه ناحیه مرکزی یزد تاکید کرد: با این تنش آفرینی ها قطعا اگر شرکت های خارجی بتوانند هم درکشور ما سرمایه گذاری نمی کنند. اگرواقعا به دنبال سرمایه گذاری هستید فضا را ملتهب نکنید.این که یک سری افراد را بیاورید بین مردم در میدان امیرچخماق و در ایام فاطمیه سوت و کف بزنند، کار درستی نبود. آمار غیر واقعی بیان کردن اشتباه است. مردم یزد بیکاری کارگران و تعطیلی کارخانجات را می بینند.
این استاد برجسته حوزه ادامه داد: چرا دارالعباده و درالعلم را شهر اصلاحات معرفی می کنید؟ آیا مراد همان اصلاحاتی است که از دل آن روزنامه های زنجیره ای ضدانقلاب و ضد دین بیرون آمد؟ مراد اصلاحاتی است که از دل آن فتنه 88بیرون آمد؟یزد پایتخت چنین جایی است؟ مراد اصلاحاتی که از دل آن مهاجرانی بیرون آمد؟ یزد پایتخت چنین اصلاحاتی شده است؟

مدرسی با ابراز تاسف از چینش افراد در دیدار روحانی با علما و نخبگان یزد گفت: چهار نفر غیر از نماینده ولی فقیه و رئیس جمهور در این جلسه صحبت کردند که هیچ کدام نام خدا را هم بر زبان جاری نکردند. کسانی را انتخاب کردند که متن ها را مجبور بودند بخوانند. نماینده ای را از طرف خانواده شهدا معرفی کرده بودند که او هم یزد را پایتخت اصلاحات نامید. بعداً مشخص شد متنی که وی خوانده از درون استان تهیه شده و متن کورد نظر بنیاد شهید نبوده است. شاید دختر شهید مظلوم راضی به این متن نبوده ولی مجبور بوده بخواند. بنیاد شهید باید این متن را تکذیب کند.

آیت الله مدرس با اخطار جدی به گردانندگان چنین حوادثی خطاب به آنان اعلام کرد: یزد پایتخت دین است اما شما همه چیز را به هم ریختید و باید این رفتار را جبران کنید. تا دیر نشده برگردید و اشتباهات را اصلاح کنید. خیلی امیدی به برخی از عناصر مدیریتی استان نداریم ولی اجازه هتک حرمت نمی دهیم. این اخطار جدی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار