فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه:

مسجد و نماز جماعتی که تربیت اسلامی نداشته باشد در جامعه بی اثر است

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه جهاد در مسجد را تعمیق معنویت و تبیین گفتمان ولایت برشمرد وگفت: مسجد و نماز جماعتی که تربیت اسلامی نداشته باشد در جامعه بی اثر است.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۶۳
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی در همایش مدیران فرهنگی هنری مساجد تربت حیدریه با بیان اینکه مساجد پس از انقلاب اسلامی هنوز انتظارات را بر آورده نکرده، افزود: مسجد زیر ساخت دین مبین اسلام و پناهگاه اعتقادی مردم است و متاسفانه پس از انقلاب اسلامی اداره کنندگان مساجد نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، زیرا خیلی برای برپائی نماز جماعت و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد تلاش مجاهدانه صورت نگرفته است.

وی اذعان کرد: مساجد باید محل نشر احکام اسلامی باشد و این احکام به مانند چشمه های زلال معرفت و در قالب گفتمان اسلامی در جامعه درخشیده و گسترش یابد.

وی گفت: مسجد و نمازی که ترییت اسلامی در آن وجود ندارد تاثیری بر جامعه نمی گذارد، لذا تقویت نماز جماعت در مرحله اول و همچنین جذب جوانان و نوجوانان و ارائه برنامه های فرهنگی مناسب در ترویج گفتمان اسلامی نقش بسزایی دارد.

فرمانده سپاه در تربت حیدریه تاکید کرد: جهاد در مسجد مقابله با جنگ نرم دشمن، با راهبرد تعمیق معنویت و تبیین گفتمان ولایت است و همه دست اندرکاران مسجد باید تلاش کنند تا با برنامه ریزی مناسب طوری فضا را به پیش ببرند که در فتنه ها و لحظات غبارآلود جامعه اسلامی مردم بتوانند مسیر صحیح را انتخاب کنند.

وی خصوصیت دیگر مسجد را حفظ روحیه استکبار ستیزی و حمایت از مظلوم عنوان کرد و افزود: روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و همچنین حمایت از مستضعفان و جنبش های آزادیخواه جهان باید در مسجد متبلور بماند، زیرا این مهم باعث وحدت در برابر دشمنان اسلام می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار