گلایه امام جمعه هرات از سخنان انحرافی:

به جای تطهیر چهره فتنه گران، گره مشکلات معیشتی مردم را باز کنید

امام جمعه هرات گفت: به جای تطهیر چهره فتنه گران به فکر معشیت و حل کردن اقتصاد کشور باشید و سعی کنید گره از مشکلات مردم را باز کنید.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۵۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم،خطیب نماز جمعه این هفته هرات در خطبه خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

«حجت الاسلام جعفری» اظهار داشت: بهترین توشه و بهترین جنسی که در بازار قیامت خریداردارد تقوا و پرهیزگاری است.

جعفری با بیان اینکه تقوا به معنای کنترل است گفت: برای رسیدن به پرهیزگاری باید زبان،گوش ، دست و همه اعضای بدن را کنترل کنیم تا به طرف گناه کشیده نشوند.

امام جمعه هرات در ادامه به آفات زبان اشاره و خاطر نشان کرد: در روز قیامت از اکثر جهنمیان سوال می شود که چرا اینجا هستید؟ جواب میدهند نتوانستیم زبانمان را کنترل کنیم.

وی یکی از آفات زبان را دشنام و ناسزا گفتن عنوان و افزود: در روایات فراوانی دشنام دادن را بدتر از غیبت کردن بیان کردند زیرا در دشنام مومن اذیت می شود.

خطیب نماز جمعه هرات دشمنی،کینه و تفرقه، رفتن برکت از زندگی را از آثار دشنام نامید.

حجت الاسلام جعفری در خطبه دوم با اشاره به شهادت فاطمه الزهرا (سلام علیها) ایشان را ناطق قرآن معرفی و اظهار داشت:فاطمه (سلام الله علیها) نتیجه عمل به قرآن است.

وی در ادامه با بزرگداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(رحمه الله علیه) و روز شهید مطالبی عنوان کرد.

امام جمعه هرات گفت: مقام و نام شهید بسیار بلند مرتبه است زیرا برگرفته شده از نام خداوند است.

جعفری با دعوت از عموم مردم در یادواره شهدای شهرستان خاتم اظهار داشت: روحیه شهید و شهادت باید در جامعه کنونی زنده و تقویت شود و ملت شریف هرات با شرکت در این مراسم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه خواهند داشت.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای خبرگان اشاره و خاطر نشان کرد: رهبری با اعلام رضایت از حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای ،به فتنه گران 88 فهماندند که تقلب در انتخابات ادعای بی معنا و پوچ بوده است.

وی گفت: بر طبق گفته مقام معظم رهبری مردم با حضورشان در هفتم اسفند ماه به وظایف خود عمل کردند حال باید دید مسئولین چه کمکی برای این ملت انجام میدهند.

جعفری با اشاره به سفری ریاست جمهوری به استان یزد ضمن گلایه از بعضی رفتارها و سخنان اظهار داشت: واقعا نشان دادن عکس فلانی و یا تطهیر چهره کسانیکه در فتنه 88 کشور را به آشوب کشیدند دردی از جامعه و ملت دوا می کند؟و گفتن اینکه فلانی ممنوع تصویر نیست آیا جز جریحه دار کردن احساسات مردم و کشاندن کشور به فضای سیاسی فایده ای برای ملت و کشور در بر دارد؟

وی افزود: به جای بیان کردن این صحبت ها به فکر معشیت و حل کردن اقتصاد کشور باشید و سعی کنید گره از مشکلات مردم را باز کنید.

خطیب نماز جمعه هرات گفت: البته این سخنان برای خوشایندی افرادی بود که پشتیبان قضایای سال 88 بودند .

حجت الاسلام جعفری افزود: سخنان رهبری در جمع خبرگان نشان داد که ایشان هنوز از نفوذ دشمن در کشور احساس خطر می کند و بیان اینکه ما نباید با آمریکا و اسرائیل رابطه برقرار کنید نشان از عمق نفوذ را متذکر شدند.

امام جمعه هرات گفت: بر طبق گفته رهبری همه دنیا در غرب خلاصه نشده است و ما میتوانیم با کشورهای آسیای نیز رابطه برقرار کنیم.

جعفری افزود: صحبت های رهبری نشان داد که ایشان رضایتی از عملکرد دولت ندارد.

خطیب نماز جمعه هرات در پایان به ذکر مناسبت های هفته پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار