پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: دشمنان به دنبال از بین بردن ریشه عفاف و حجاب در کشور هستند ولی تا زمانی که در مسیر شهدا گام برمی‌داریم دشمنان این آرزوی خود را به گور خواهند برد.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۳۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

جعفر امرآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به حضور خود در کاروان راهیان نور اظهار داشت: دفعات مکرری در این سفر معنوی حضور داشته‌ام و توفیق این را دارم که مسئول کاروان راهیان نور باشم.

وی افزود: اگرچه می‌توانم مسئولیت را بر عهده دیگری قرار دهم ولی تمایل دارم خودم همراه کاروان‌ها باشم از سوی دیگر در دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی حضور داشته‌ و نسبت به منطقه اشراف و اطلاعات کامل دارم.

این جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: توصیه می‌کنم که دیگران نیز در این مناطق حضور پیدا کنند و از نزدیک با حال و هوای ان دوران آشنا شودند و در این میان راویان نقش تاثیرگذاری می‌توانند ایفا کنند و صحنه‌ها را به نوعی روایت کنند که برای زائرین ملموس‌تر باشد.

این برادر شهید با اشاره به تاثیرگذاری راهیان نور بر روحیه زائرین گفت: سال 85 که برای اولین بار کاروانی از زائران را به منطقه آوردم که همگی زیر 18 سال داشتند شاهد اثرگذاری این سفر معنوی بودم و این سفر معنوی نشان می‌دهد که می‌تواند عملیات فرهنگی درخور توجهی در مقابله با تهاجم دشمن باشد.

امرآبادی تصریح کرد: یادمان‌های دوران دفاع مقدس از جمله طلائیه، شلمچه و هویزه احساسی را در زائرین ایجاد می‌کند که هر کدام توصیف خاصی از آن دارند و در زیارت از این یادمان‌ها می‌توان شاهد اشک‌ها و حال و هوای غریب زائران بود.

وی افزود: زائران با حضور می‌توانند از نزدیک رشادت‌ها و جانفشانی‌های لمس کنند که چگونه در سرما و گرمای خوزستان در مقابل دشمن ایستادند و منطقهای را که به دست دشمن تصرف شده بود را با خون خود بازستاندند، هر وجب از این خاک با خون شهیدان به باز پس گرفته شده است.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: راهیان نور می‌تواند ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را برای نسل جوان انقلاب اسلامی تبیین سازد و در این راستا بایستی تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.

این جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: زائرین در این سفر با وجود اینکه مسیر طولانی را ناچار به پیاده‌روی هستند هیچ گله‌ای نمی‌کنند که نشان از شور و شوق زائرین دارد و زمانی که در یادمان‌ها حضور پیدا می‌کنند و برایشان از خاطرات دوران دفاع مقدس می‌گوئیم با گوش جان می‌شنوند.

وی افزود: سوالات بسیاری برای حاضرین ایجاد می‌شود و زمانی که به بیان وقایع می‌پردازیم در چشمانشان احساس غرور و شعف را می‌توان دید که نسبت به رشادت‌ها و دلاورمردانگی رزمندگان اسلام احساس غرور می‌کنند.

امرآبادی با اشاره به شهادت برادر خود گفت: برادر در منطقه غرب به شهادت رسیده است در منطقه بازو دراز اما خودم در جبهه‌های جنوب حضور داشتم و زمانی که در این منطقه حضور پیدا می‌کنم احساس غرور می‌کنم جو معنوی خاصی بر منطقه حاکم است.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: وقتی تصور می‌کنی که جوانان انقلابی در همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی به مقابله با دشمن ایستادند با کمترین امکانات و بی‌واهمه و امنیت و ارامش را برای کشور به ارمغان آوردند افتخار می‌کنی که ایرانی هستی.

وی افزود: به راستی که مرهون خون شهدا هستیم که باعث شدن در دنیا سربلند باشیم، استقبال از راهیان نور ثمره خون شهیدان است جوانانی که با وجود شرایط و سختی‌ها ترجیح می‌دهند در این مناطق حضور داشته باشند و از نزدیک بازدید از منطقه داشته باشند این نشان از همان تفکر ایثار و شهادت است که شهیدان به نسل‌های آینده یاد دادند.

وی افزود: زمانی که جنگ بر ملت ایران تحمیل شد جوانان داوطلبانه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند، اجبار نبود ولی خود برای دفاع از ناموس و کشور راهی جبهه‌ها شدیم و در این میان عده‌ای جان خود را نثار کردند.

این جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: حال از افراد جامعه به ویژه جوانان می‌خواهیم که از این ارزش‌ها دفاع کنند ما که در دوران دفاع مقدس حضور داشتیم هیچ ادعایی نداریم ولی می‌خواهیم در مقابل هجه فرهنگی دشمن هوشیار باشند.

وی افزود: از خواهران می‌خواهیم که رفتار زینبی داشته باشند، حجاب و عفاف را رعایت کنند تئوریسین‌های غربی توطئه‌های فراوانی علیه ایران دارند از جمله اینکه حجاب را در میان خواهران کمرنگ جلوه دهند.

امرآبادی با اشاره به حضور جوانان در جبهه مقاومت گفت: دشمن هرگز موفق نخواهد شد به خواسته‌های خود دست پیدا کند تا زمانی که در مسیر شهدا گام برمی‌داریم دشمنان این آرزوی خود را به گور خواهند برد.

مسئول پایگاه مقاومت کارگری دوران دفاع مقدس تصریح کرد: به واسطه ایمانی و اعتقادی که ملت ایران و جامعه اسلامی دارند هر روز در مسیر پیشرفت در حرکت هستیم امیدوارم هرگز از مسیری که ولی‌فقیه و شهدا برایمان ترسیم کرده‌اند منحرف نشویم که اگر چنین شود همان مشکلات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش روی خواهیم داشت.

وی افزود: خانواده‌هایی که عزیزانشان در این مناطق به خون خود غلتیده‌اند با حضور در این مناطق حس و حال دیگری پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات