مدیر تعاون روستایی استان تهران در گفت‌وگو با فارس خبر داد
مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران گفت: میوه‌های توزیعی برای شب عید سورت‌بندی شده و با توجه به شرایط نگهداری و نظارت کامل از بهترین کیفیت برخوردار است.
کد خبر: ۸۶۴۹۱۷۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید زربخش مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران در اولین روز توزیع میوه شب عید  در میدان میوه و تره‌بار جلال آل احمد، گفت: کیفیت سیب و پرتقال توزیعی بسیار عالی و نظارت بر روی این میوه‌ها از زمان خرید از باغ در چند ماه پیش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سیب توزیعی برای شب عید سیب دماوندی و کیفیت خوبی دارد، افزود:  اگرچه سعی شده تا سیب‌های عرضه شده دارای سایز یکسان باشد، اما ممکن است از این نظر تا حدودی با هم متفاوت باشد.

زربخش بیان داشت: نظارت و ذخیره‌سازی از زمان برداشت از باغ بر عهده اتحادیه و شرکت‌‌های بخش خصوصی سازمان تعاون روستایی بوده و این اقدامات از مرداد ماه امسال آغاز شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران در پاسخ به این سوال که سال گذشته مردم از کیفیت سیب‌های خریداری شده از این مراکز راضی نبودند و اظهار می‌داشتند که داخل اکثر سیب‌ها سیاه بوده، گفت: وقتی قند سیب قرمز بالا باشد بعد از مدتی که در سردخانه نگهداری می‌شود داخل آن سیاه می‌شود.

زربخش بیان داشت: امسال قبل از انتقال سیب‌های قرمز خریداری شده به سردخانه میزان قند آن اندازه‌گیری شده و این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.

وی با بیان اینکه قیمت سیب و پرتقال روزانه و براساس نرخ‌نامه میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تعیین می‌شود، گفت: در مورد پرتقال ذخیره‌سازی شده هم تمام ملاحظات و استانداردها رعایت شده و پرتقال سورت بندی شده و از نوع درجه یک که با ترکیبات گیاهی قبل از انتقال به سردخانه شستشو شده است در میادین میوه و تره‌بار برای شب عید عرضه می‌شود.

براساس این گزارش: افرادی که برای خرید سیب و پرتقال مراجعه کرده بودند تقریبا از کیفیت عرضه این محصولات راضی بودند.

البته برخی از خریداران معتقد بودند که براساس تجربه سال‌های قبل به این نتیجه رسده‌ایند که در روزهای ابتدای عرضه کیفیت میوه‌ها بهتر است و در روزهای پایان سال که تقاضا افزایش می‌یابد میوه‌های توزیعی کیفیت کمتری دارند.

این گزارش می‌افزاید: عرضه میوه شب عید از امروز با قیمت  2450 تومان به ازای هر کیلو پرتقال و 2200 تومان به ازای هر کیلو سیب آغاز شده و توزیع آن تا 15 فروردین 95 ادامه دارد.

قیمت‌ها بصورت روزانه و براساس نرخ‌نامه میادین میوه و تره‌بار اعلام می‌شود.


در استان تهران بیش از 320 مرکز عرضه در نظر گرفته شده که 40 مرکز عرضه مربوط به میادین میوه و تره‌بار شهر تهران است و مابقی در شهرستان‌ها و مراکز خرده‌فروشی قرار دارد.


ارسال نظرات