خبرهای داغ:
سردار شاهوار پور گفت: اقتدار و امنیت و استقلال مملكت ما امروز وابسته به فرهنگ شهادت است؛ فرهنگی که به تبعیت از آموزه‌های دینی به عنوان نسخه‌ای بی بدیل برای ایجاد امنیت و دفاع از استقلال نظام اسلامی به کار می‌گیریم.
کد خبر: ۸۶۴۹۱۵۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه وليعصر(عج) خوزستان در اولین کنگره شعر شهدای مدافع حرم كه امروز چهارشنبه 19 بهمنماه در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد، گفت: آنچه توانست حادثه عاشورا را ماندگار کند و دست به دست به ما برساند رسالتی بود که بازماندگان انجام دادند. امروزه این گونه برنامه‌ها از آن کارهایی است که می‌تواند رسالتی را که بر عهده همه ما است ادا کند.

وي خاطرنشان كرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در ارتباط با دستاوردهایی که ما در انقلاب اسلامي به برکت رهبری امام و مقاومت ملت ایران به دست آوردیم، اقتدار نظام جمهوری اسلامی است. امروز در دنیا یکی از موضوعات بسیار مهم امنیت و اقتدار کشورها است. اگر کشوری امنیت و اقتدار و عمق مردمی نداشته باشد مورد طمع زیاده‌خواهان قرار می‌گیرد.

سردار شاهوارپور خاطرنشان كرد: اگر آن دفاع جانانه و آن مجاهدت‌ها و رشادت‌ها در دوران دفاع مقدس صورت نميگرفت، بلایی که به تبع جنگ بر سر ما فرود می‌آمد بسیار بیشتر از چیزی بود که اتفاق افتاد. اگر کشوري نتواند در مقابل اتفاقاتی که دیگران صحنه‌آرایی می‌کنند و مستقیماً امنیت آن را هدف قرار می‌دهند، اقتدار خود را حفظ کند و در همه زمینه‌ها عرصه هرج و مرج می‌شود.

فرمانده سپاه وليعصر(عج) خوزستان ادامه داد: اقتدار و امنیت و استقلال مملكت ما امروز وابسته به فرهنگ شهادت است؛ فرهنگی که به تبعیت از آموزه‌های دینی به عنوان نسخه‌ای بی بدیل برای ایجاد امنیت و دفاع از استقلال نظام اسلامی به کار می‌گیریم. امروز دلاورمردان ما با بصیرت در صف جبهه مقاومت در عراق و سوریه حضور پیدا کرده‌اند تا اقتدار نظام ما آسیب نبیند.

وي اظهار كرد: اگر امروز می‌توانیم در مقابل ابرقدرت‌ها قدرت خود را به رخ بکشانیم این از دستاوردهای نظام اسلامی است. باید قدردان این ایثار و مجاهدت‌ها باشیم.

فرمانده سپاه وليعصر(عج) خوزستان در ادامه درباره تأثیرات انسان‌ساز فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: اشعاری که به زیبایی در تجلیل از شهدای مدافع حرم در اين كنگره خوانده شد، بخشی از اشاراتی است که در قرآن نیز آنها را می‌بينيم. شهدای عزیز همچون شمع مسیر را روشن می‌کنند و خود ذوب می‌شوند تا دیگران راه را پیدا کنند. شهدا به ما و جوانان تلنگر می‌زنند که از عمر کوتاه خود استفاده بکنیم. باید از شهدا بیاموزیم که عمل به دستورات الهی است که ما را جاودانه می‌کند و به لذت ابدی می‌رساند.

سردار شاهوارپور در پايان ابراز امیدواری كرد این برنامه به عنوان الگو در دیگر استان‌ها ادامه پیدا کند و از این طریق شهدا به جامعه معرفی شوند و زمینه سلامت جامعه را فراهم سازد.

يادآور مي​شود، برگزاري اولين کنگره شعر شهدای مدافع حرم با حضور خانواده​هاي شهداي مدافع حرم، شاعران كشورر؛ دكتر عليرضا قزوه و دكتر سعيد بيابانكي همراه بود. اين برنامه به همت بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان و با همكاري بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش​هاي دفاع مقدس خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، شورای هماهنگی تبلیغات، بسیج دانشجویی، انجمن آفتاب و حوزه هنری خوزستان برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها