خبرگزاری بسیج: بخشی از بوستان تازه احداث مینیاتوری در منطقه 20 شهر تهران با حضور امام جمعه شهرستان ری، شهردار منطقه، روسای ادارات شهرری، خانواده معزز شهدا و شهروندان این منطقه جنوبی نهال کاری شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۱۲۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری با حضور در مراسم درخت کاری با تاسی به روایتی از امام صادق(ع) که هوای پاک، آب گوارا و سرزمین حاصلخیز موجب دلپذیری و آرامش در زندگی می شود، گفت: ما نیازمند توسعه فضای سبز هستیم و لازم است هر کس این وظیفه را به نوبه خود انجام دهد به ویژه در تهران که با مشکل آلودگی هوا روبرو است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه زندگی سالم با عمر طولانی در گرو طبیعتی سرسبز و محیطی پاک است، افزود: با تمام توان باید در امر کاشت نهال بکوشیم و در راستای حفظ محیط زیست تلاش کنیم چرا که در هوای ناپاک بندگی خدا را هم نمی توان انجام داد.

وی با بیان اینکه پیامبراسلام در روایات بسیاری، آسیب رسانی به درختان حتی در سرزمین های دشمن و کفار را  مورد مذمت قرار داده است، گفت: درختان به عنوان موجودات زنده، حق حیات دارند و قطع آنها به اندازه از بین بردن یک موجود زنده بار گناه به همراه خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان ری در پایان بر سهیم شدن در حفظ محیط زیست حتی با کاشت یک نهال تاکید کرد.

سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 نیز در حاشیه این مراسم که به همت شهرداری ناحیه 5 منطقه 20 برگزار شد، گفت: همزمان با هفته درخت کاری بیش از 150 هزار اصله نهال در بوستان ها، معابر، منازل شهروندان، عرصه جنگل کاری ها با مشارکت اقشار مختلف شهروندان غرس می شود تا زیبایی شهر در آستانه سال جدید افزایش یابد.

صفوی با اشاره به پیشرفت 80 درصدی بوستان 12 هکتاری مینیاتوری، ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی، به دست خانواده معزز شهدا و به یاد و خاطره شهیدان، حدود نیم هکتار از این بوستان نهال کاری شد.

شهردار منطقه 20 سرانه فضای سبز این منطقه جنوبی را 18 مترمربع و با احتساب عرصه های جنگل کاری حدود 53 مترمربع برشمرد و یادآور شد: توسعه فضاهای سبز و به خصوص نگهداری و بازپیرایی محدوده های سبز موجود از اولویت های مدیریت شهری است.

بر اساس این گزارش بوستان مینیاتوری با مساحت 12 هکتار در مجاورت بزرگراه شهید آوینی منطقه 20 با پیشرفت 80 درصدی در حال احداث است که بعد از اتمام عملیات عمرانی و تکمیل کاشت فضای سبز، مرحله نصب ماکت ها و المان های تاریخی و آثار مشاهیر بزرگ ایران و ری در این بوستان انجام خواهد شد.

مراسم درختکاری در بوستان مینیاتوری به همت و تدبیر شهرداری ناحیه 5 منطقه 20 با حضور امام جمعه شهرستان ری، شهردار و مدیران ارشد منطقه 20، روسای ادارات شهرری، دانش آموزان، دانشجویان، همیاران محیط زیست، خانواده معزز شهدا، شورایاران و شهروندان برگزار شد.

ارسال نظرات