خبرگزاری بسیج: سرپرست کمیسیون ملی یونسکو، از مسئولان و مردم شهرستان ری به پاس تلاش های نوآورانه در امر ترویج کتاب و کتابخوانی تجلیل کرد.
کد خبر: ۸۶۴۹۱۲۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ علی رسولی مشارو فرهنگی هنری و مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با اعلام این خبر گفت: این اقدام در  آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره‌های «پایتخت کتاب ایران» و «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»  در تالار وحدت تهران، صورت پذیرفت .

 "سعد اله نصیری قیداری" سرپرست کمیسیون ملی یونسکو – ایران در این لوح سپاس ابراز داشته است: "دوام و استمرار هر ملتی در عرصه فرهنگ و تمدن جهانی، پیوندی نا گسستنی با قلمرو دانش و زایش و فرزانگی دارد. فزونی و کاستی این قلمرو هم ارتباطی گرم و گیرا با مفهوم رحمانی کتابخوانی و کتاب گستری دارد. هر ملتی که کتاب و جوهره تعالی بخش آموختن را بر صدر بنشاند، خورشید اقبالش زوال نیابد.

در بخش دیگری از این لوح آمده است: "در فرهنگ و تمدن دیرینه سال ما ایرانیان مفاهیمی همچون علم، دانش، کتاب، خرد، فرزانگی، آموختن و افروختن، آموزش، فروزش و...جایگاهی بس رفیع و بلند دارد."

در پایان این نوشتار تاکید شده است: "همسو با چنین رویکردی؛ کمیسیون ملی یونسکو در ایران به عنوان حامیان و مروجین موضوع کتاب و کتابخوانی در کشور، مراتب سپاس صمیمانه خود را از همه دست اندرکاران معرفی پایتخت کتاب ایران در سال 1395 که منتهی به معرفی شهر پر آوازه نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران گردید، اعلام می دارد. همچنین از تلاش های نو آورانه شهرهای شیراز، یزد، بوشهر، شهرکرد و شهر ری، نیز در امر ترویج کتاب و کتابخوانی تقدیر به عمل می آید.

گفتنی است، شهرستان ری به‌دلیل اجرای مناسب برنامه‌های سال گذشته، تدوین و ارائه برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه، موثر و منسجم، توجه به پیشینه فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تشکل‌های مردمی، صنایع و مراکز ورزشی و فرهنگی، به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شد .

اداره کتابخانه های عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های شهرستان ری در کسب این مقام، نقش موثری داشتند.

ارسال نظرات