مسئول تعلیم و تربیت سپاه دیر:

رسانه ها ابزار جنگ فرهنگی هستند

مسئول تعلیم و تربیت سپاه دیر گفت: در دنیای امروز جنگ، جنگ فرهنگ و عقیده است و ابزار آن رسانه ها هستند.
کد خبر: ۸۶۴۹۱۲۰
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰


به گزارش خبرگزاری بسیج ازشهرستان دیر، حجت الاسلام احمد درخشان در گفتگو با خبرنگار مطاف24، اظهار داشت: اسلام یک مقوله فرهنگی است که متن آن را فرهنگ تشکیل میدهد و سایر نهادهای وضع شده در اسلام زیرمجموعه مقوله فرهنگی قرار دارند.

وی افزود: فرهنگ در رأس همه اهداف و برنامه ها قرار دارد و اهمیت آن به قدری است که حتی در جنگ و نبرد دعوت به کار فرهنگی می‌شد که نمونه بارز آن در صدر اسلام بود که پیامبر اکرم(ص) در کنار نبرد علیه کفر بر دعوت به اسلام تاکید و آن را از وظایف اصلی خود می‌دانستند.

حجت الاسلام درخشان تصریح کرد: مساجد نقش ویژه‌ای در تربیت دینی نسل جوان دارند چرا که انقلاب ما نیز برگرفته از اسلام است و اساس آن را کار فرهنگی تشکیل می‌دهد پس توجه ویژه به مقوله فرهنگ و کار فرهنگی باید اساس کار مسئولان باشد.

وی با اشاره به شرایط امروز جامعه گفت: در دنیای امروز جنگ، جنگ فرهنگ و عقیده است و ابزار آن رسانه ها هستند که دشمنان در آن بدون شلیک کردن حتی یک گلوله اهداف خود را در کشورهای مختلف دنبال می‌کنند.

درخشان افزود: اساس کار فرهنگی تغییر در افکار و بینش است که منجر به تغییر گرایشها می شود و لازمه تغییر در بینش و گرایش افراد پرهیز از کارهای سطحی، تشویق جوانان و نوجوانان برای حضور در مساجد، ایجاد تفریحات سالم به منظور جذب آنان، ایجاد اعتماد و برگزاری مسابقات فرهنگی است.

وی بیان داشت: اگر روحانیان و هیئت امنا مساجد با هم بر محوریت امام جماعت حرکت کنند زمینه جذب جوانان، اعتلای فرهنگ اسلامی و اقدامی مهم برای مبارزه با معضل فرهنگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات