مدیرکل میراث فرهنگی همدان از رزور 50 درصد هتل ها و مراکز اقامتی و افزایش مسافران با فرارسیدن نوروز 95 در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۹۰۹۴
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی مالمیر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 95 با تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: امیدوار هستیم با فضایی که در سال 95 فراهم شده و رفع تحریم ها سالی شکوفا و رشد بهتری در بخش میراث فرهنگی داشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت مطلوب آّب و هوایی پیش بینی می‌شود امسال شاهد حضور و رشد بهترمسافران نوروزی در استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با اشاره به برنامه های ایام نوروز گفت: در شهرهای مختلف و مرکز استان برگزاری نمایشگاه صنایع دستی را خواهیم داشت و نظارت ها به صورت مستمر برای رفع نواقص ها انجام خواهد گرفت.

وی یادآور شد: 11و 12 فروردین ماه برنامه‌های شاهنامه خوانی را در نقاط مختلف گردشگری خواهیم داشت.

مالمیر در خصوص زیرساخت های اقامتی و ظرفیت استان عنوان کرد: با توجه به اینکه استان همدان از جمله استان های تاریخی کشور است باید نگرش مناسب تری را داشته باشیم.

وی افزود: زیرساخت های گردشگری در سازمان میراث فرهنگی فراهم شده که هتل های مناسبی را تدارک دیده شده که بالغ بر یک هزار و 284 تخت را ساماندهی کرده ایم که 11 هتل و دو آپارتمان در همدان آماده پذیرایی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مسافران فرهنگی هستند، بیان کرد: آموزش و پرورش اقدامات مناسبی را انجام داده و در حال حاضر ظرفیت پذیرش 27 هزار مسافر را داریم.

وی اضافه کرد: تاکنون 50 درصد هتل‌ها و مراکز اقامتی همدان رزرو شده است و این امر نشان از افزایش مسافران داخلی و خارجی را می‌دهد.

مالمیر خاطرنشان کرد: با توجه به عبور زائران حسینی که از استان همدان عبور می کنند می‌توانیم عملکرد مناسب تری را داشته و بخش تنوع سازی محصولات و تبلیغات بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما باید به این باور برسیم که آثار تاریخی و فرهنگی برای همه است نه مخصوص میراث فرهنگی افزود: ما همه باید حمایت کنیم مخصوصا در بخش بازار و مردم که باید همکاری لازمی را داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان افزود: صنایع دستی یکی از مزیت های استان است و در بعضی از حوزه ها ما آوازه جهانی داریم و در دیگر حوزها هم نیاز به معرفی داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات