امام جمعه شاهرود اولین وظیفه روحانیان را در جامعه شناساندن معروف ها دانست و گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی به عنوان یک معروف اجتماعی مورد توجه جدی روحانیان باشد.
کد خبر: ۸۶۴۹۰۸۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محمود ترابی در دوره آموزش تخصصی روحانیان مستقر و طرح هجرت استان سمنان در سالن همایش های راه آهن شمال شرق (1) در شاهرود، به طرح نظریه های دانشمندان کمونیست، لیبرالیست و مسلمان به عنوان پرمخاطب ترین نظریات در باب زندگی و سرنوشت بشر اشاره کرد و افزود: اسلام همانقدر که به آموزه های فردی می پردازد زندگی جمعی و اثر گذاری در جامعه را با اهمیت می داند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توجه بیشتر روحانیان به امر ترویج سبک زندگی اسلامی، گفت: تلاش های ما برای خودسازی مجاهده بوده و برای مجاهده حضور در اجتماع مهم است و در این راستا دین مبین اسلام بر تقویت اجتماع تاکید فراوان دارد.

امام جمعه شاهرود شاخص های زندگی جمعی در اسلام را برپایی نماز جماعت، خدمت به مردم و رعایت حقوق آنها و در نهایت دوستی و دشمنی با محوریت محبت خداوند و اهل بیت (ع) دانست و اضافه کرد: صف بندی جناح حق از طریق دوستی با اهل بیت و دوستان و دوست‌داران آنها حاصل می شود.

ترابی اولین وظیفه مبلغ دینی را شناساندن معروف ها و خوبی ها در جامعه دانست و تصریح کرد: شیوه های تبلیغ دین باید خلاقانه و همراه با علم و هوشیاری باشد تا موثر واقع شود.

در این کارگاه آموزشی، مهارت های زندگی اجتماعی در پرتو آموزه های دینی و شیوه های دعوت به نماز مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها