فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: 1500 نفر در قالب کاروان راهیان نور عمومی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام و از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید خواهند داشت.
کد خبر: ۸۶۴۹۰۶۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

به ‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمدرضا رضایی در نشست خبری راهیان نور سپاه ناحیه مقاومت اراک ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) اولین شهید راه دفاع از ولایت و امامت بودند که امیدوتریم ما نیز ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

وی نقش رسانه‌ها را در ترویج برنامه‌های فرهنگی بسیج و سپاه موثر دانست و افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها همواره مکمل ماموریت‌های بسیج و سپاه بوده و ما را در رسیدن به اهداف همواره یاری رسانده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: هر ساله در سه مرحله شاهد اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی هستیم که در مرحله اعزام راهیان نور دانش‌آموزی امسال شاهد اعزام بیش از 5 هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب بودیم که این تعداد در 6 ماهه دوم در این سفر معنوی حضور داشته‌اند.

رضایی با اشاره به اعزام راهیان نور دانش‌آموزی گفت: راهیان نور دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه بخشی از هزینه را دانش‌آموزان تقبل می‌کنند ولی خوشبختانه شاهد استقبال از اعزام راهیان نور هستیم.

وی افزود: اعزام‌های دانش‌آموزی شامل دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع دوم متوسطه می‌شود و تمام دانش‌آموزان اعزامی داوطلبانه در این سفر معنوی شرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: راهیان‌نور عمومی از طریق پایگاه‌ها و حوزه‌های فعال بسیج اعزام می‌شوند که از روز گذشته اولین کاروان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند و این اعزام‌ها تا 8 فروردین‌ماه سال‌آینده ادامه خواهد داشت.

رضایی با اشاره به تعداد زائران اعزامی در راهیان نور عمومی گفت: نزدیک به یک‌هزار و 500 نفر از اراک در قالب کاوران راهیان نور عمومی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند که نسبت به سال گذشته نزدیک به 500 نفر افزایش داشته که نشان از اشتیاق مردم برای حضور در راهیان نور دارد و تاثیرگذاری که این سفر معنوی بر روحیه افراد بر جای می‌گذارد.

وی افزود: در مرحله اعزام‌های دانشجویی نیز از سوی بسیج دانشجویی صورت می‌گیرد که آمار آن مجزا است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: حضور زائران در مناطق عملیاتی 4 روزه بوده که در این مدت زائران از مناطقی مانند یادمان شهدای اندیمشک، فکه، دهلاویه، هویزه، شهدای طلائیه، عملیات والفجر 8، فتح‌المبین، اروند، موزه خرمشهر، مسجد جامع خرمشهر، یادمان عملیات کربلای 5 شلمچه، یادمان عملیات کربلای 4 بازدید کرده و با آرمان‌های شهدا تجدید عهد خواهند کرد.

رضایی با اشاره به حضور خانواده‌های شهدا در کاروان‌های اعزامی گفت: با توجه به درخواست خانواده‌های شهدا برای حضور در این سفر معنوی و بازدید از مناطق عملیاتی در کنار اعزام‌های مردمی از خانواده‌های شهدا نیز در این کاروان‌ها حضور دارند که حضورشان دلگرمی ما و افزایش معنویت این سفر خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر تعداد عنوان شده تحت نظر سپاه ناحیه اراک شمار بسیاری از خانواده‌ها با وسایل نقلیه شخصی به این مناطق رهسپار می‌شوند که با هماهنگی‌های انجام گرفته می‌توانند در اردوگاه‌های شهید باکری و شهید مسعودیان استقرار یابند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: همراه با کاوران‌های راهیان نور راوی و روحانی و ایم پزشکی حضور خواهند داشت به نحوی که به همراه هر دستگاه اتوبوس یک راوی، یک روحانی که به همراه هر اتوبوس از خواهران یک مبلغه و یک روحانی نیز اعزام خواهد شد همچنین آمبولانس و امکانات پزشکی کاروان‌ها را همراهی خواهند کرد.

رضایی با اشاره به اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور گفت: از نیمه دوم فروردین‌ماه اعزام‌ راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور را خواهیم داشت که در این راستا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های بسیج برای سال آینده با برگزاری جشن "یاس نبوی" اغاز خواهد شد همچنین اولویت برنامه‌ها برای سال آینده اقتصادمقاومتی و علمی کردن کشاورزی از سوی بسیج مهندسین خواهد بود که در کنار این فعالیت‌ها از اقدامات فرهنگی نیز در برنامه ریزی‌ها دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات