در راستای ارائه خدماتی جدید در برنامه تحول نظام سلامت، 42تخت ویژه جدید در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی زنجان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۶۴۸۹۹۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در راستای ارائه خدماتی جدید در برنامه تحول نظام سلامت، ویژه مراسم استانی افتتاح از 42تخت ویژه جدید در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی زنجان بطورهمزمان، با سراسر کشور با پخش زنده تلویزیونی از شبکه اشراق استان به بهره برداری رسید.

این مراسم با حضور حضرت آیت ا... خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، مهندس جمشید انصاری استاندار، دکتر بیگلری رئیس دانشگاه و مسئولین ارشد استان در سالن اجتماعات بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان برگزار شد.

گفتنی است این مراسم با حضور دکترهاشمی مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همزمان 1714 تخت ICU ویژه بزرگسالان، کودکان و نوزادان در 50 دانشگاه علوم پزشکی و 200 بیمارستان و 137شهر کشور از طریق ویدئو کنفرانس به مرکزیت بیرجند روز چهارشنبه مورخه 19/12/94 افتتاح شد.

استاندار زنجان ضمن قدردانی از عزم جدی دکتر بیگلری ریاست دانشگاه ،هیئت رئیسه دانشگاه و حضور و حمایت خیرین در پیشبرد اهداف حوزه سلامت استان گفت: امروز شاهد بهره برداری از 42 تخت مراقبتهای ویژه در استان هستیم و در دو ماه آینده نیز تعدادی از این تختها در شهرستانها به بهره برداری خواهد رسید که با این روال نسبت بهره مندی استان نسبت به متوسط کشوری با نصاب جمعیت فراتر خواهد رفت و این خدمت ارزشمندی است از هیات امنای بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان که با آماده سازی این مجموعه همیشه بهترین حامی برای دانشگاه بود.

مهندس جمشید انصاری افزود: با تصمیمات و بر نامه ریزی ویژه ای که شده امیدواریم در 3 سال آینده 400 تخت به تختهای بیمارستان اضافه شود، کار بسیار بزرگی است که با روشی که اندیشیده شده و سابقه نیز نداشته امیدواریم این تجربه جواب دهد و ان شاء ا... در افق 10 ساله کل نیاز های در مانی استان و مرکز استان به تخت رفع گردد.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان نهال نوپا و پر بار از موفقیتها و پیشرفتها می باشد.

دکتر بیگلری افزود : در این 28 سال دانشگاه جزو دانشگاههای تیپ یک کشوری است که در آن 58 رشته تخصصی اموزش داده می شود ،با وجود دانشگاه خدمات تخصصی در د اخل استان در بالاترین سطح ارائه می شود از جمله درمان ناباروری، پیوند کلیه و پیوند دست که به خدمات دانشگاه اضافه شده است.

وی اظهار داشت: امروز دانشگاه جزو ده دانشگاه برتر به عنوان قطب پزشکی کشور مورد استقبال و قبول جامعه پزشکی قرار گرفته است.که این مرهون مرحوم حاج احمد مهدوی بنیانگذار دانشگاه است.

دکتر بیگلری با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت افزود : اجرای این طرح همراه با وارد شدن 100 میلیارد تومان به دانشگاه شد و وضعیت سلامت استان را به مثبت تغییر داد و امروز دکتر هاشمی وزیربهداشت با تصمیم جهادی این امکان را فراهم کرد تا بیش از 1700 تخت اضافه شود کاری که 8 سال طول می کشید تا با روال عادی انجام گیرد .

وی افزود : امروزبا افتتاح تخت های مراقبتهای ویژه به سرمایه درما نی استان 20 میلیارد افزوده شد و این با حمایتها و توجه ویژه وزیر محترم و حمایت بیدریغ امام جمعه محبوب واستاندار کاردان محقق شد که نگرش مثبتی در حوزه سلامت استان دارند.

ارسال نظرات