همزمان با فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا، 540 اصله نهال به یاد شهدای شهرستان صومعه‌سرا کاشته شد.
کد خبر: ۸۶۴۸۹۴۴
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا، همزمان با هفته درختکاری و فرا رسیدن 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و در راستای کنگره ملی 8 هزار شهید استان گیلان، 540 اصله نهال در شهرستان صومعه‌سرا به یاد شهیدان والامقام این شهرستان کاشته شد.

 

این مراسم به صورت نمادین در گلزار شهدای آقا مهدی آقا با کاشت 27 غرس نهال، به نیت شهدای مدفون شده در این گلزار برگزار شد. 

 

محسن خلوص دهقان‌پور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا در حاشیه این مراسم به خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: شهداء در راه دین خدا و اسلام، حفظ میهن از جان و هستی خویش گذشتند و حق بزرگی بر گردن ما دارند ، همه ما وظیفه داریم همواره آنان را مورد تجلیل وتکریم واحترام قرار دهیم .

 

وی افزود: پویایی جامعه دینی با  پیاده کردن فرهنگ شهید  به دست می‌آید  و تا زمانی‌که نام و یاد شهید و فرهنگ شهید  در جامعه باشد، آن جامعه پویا خواهد بود .

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا گفت: غرس نهال به منظور گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدا، بی شک اذهان را معطوف به فرهنگ جهاد و شهادت می‌کند و در شرایط کنونی اینگونه اقدامات نمادین می‌تواند بیانگر بخشی از روح آرمان خواهانه مردم این مرز و بوم باشد.

 

خلوص‌دهقان‌پور با بیان اینکه امروز 27 غرس نهال به نیت تعداد شهدای مدفون شده در گلزار شهدای آقامهدی آقا کاشته شد، تصریح کرد: به کلیه روستاهایی که دارای مزار شهید هستند غرس نهال ارائه شده تا آنها هم به نام شهدای والامقام منطقه‌شان، این مراسم معنوی و فرهنگ ساز را برگزار نمایند.

 

 

ارسال نظرات