مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: آینده این کشور متعلق به دانش‌آموزان است و این احساس تعلق به کشور باعث می‌شود که آنان همیشه آماده دفاع از ارزش‌های الهی باشند.
کد خبر: ۸۶۴۸۸۴۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، مهدی حاجتی، در یادواره 57 شهید دانش‌آموز هنرستان شهید چمران رشت، با اشاره به جایگاه دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی چشمگیر است که 13 آبان 57 در امتداد قیام 15 خرداد 42 بود.

وی افزود: عشق به اسلام و امام باعث شد دانش‌آموزان رهسپار مناطق جنگی شوند لذا ما در این مجالس هر چه از رشادت‌های آنان سخن بگوییم تنها قطره‌ای از ایثارگری‌های آنان را بیان کرده‌ایم.

حاجتی گفت: آشنایی نسل جوان با سیره شهدای دوران 8 سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای دانش‌آموز به عنوان رسیدن به حیات طیبه، یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان کرد: آینده این کشور متعلق به دانش‌آموزان است و این احساس تعلق به کشور باعث می‌شود که آنان همیشه آماده دفاع از ارزش‌های الهی باشند.

حاجتی در پایان از تقدیر هزار خانواده شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی در اجلاس شهدای فرهنگی که در 11 اردیبهشت 95 برگزار می‌شود، خبرداد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین شکسته دل، امام جمعه سیاهکل هم در این مراسم گفت: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و ما باید قدردان امنیت و آرامشی که مرهون خون شهداست، باشیم.

به گزارش بسیج، در پایان این مراسم از 15 خانواده شهید دانش‌آموزی رشت تجلیل شد.

 

ارسال نظرات