علی اشرف خانلری
راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی در آسایشگاه خیریه کهریزک؛
خبرگزاری بسیج: مدیر عامل آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک از صرف 40 میلیارد تومان هزینه به منظور نگهداری و پرستاری از مددجویان این مرکز در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۸۸۳۳
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمد رضا صوفی نژاد با قدردانی از حمایت های نیکوکاران، خیرین را سفرای آسایشگاه دانست و تصریح کرد: از این مبلغ 18 درصد توسط سازمان های دولتی و بقیه از سوی خیرین نیک اندیش تامین شده است که بسیار از آنان سپاسگزار هستیم.

وی گفت: سازمان های دولتی به آسایشگاه کمک نمی کنند بلکه این آسایشگاه است که در  کاهش دغدغه های مسئولان در حوزه گام بر می دارد. صوفی نژاد شاخص پذیرش مددجویان را بی کسی و فقر عنوان کرد و افزود: در زمان دکتر حکیم بنیانگذار آسایشگاه خیریه کهریزک خط فقر شاید 10 هزار تومان بود، اما امروز شاخص خط فقر عوض شده و کسانی که زیر دو میلیون و 200 هزار تومان درآمد دارند فقیر محسوب می شوند.

مدیر عامل آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک اظهار داشت: برخی از مددجویان را سازمان بهزیستی به ما معرفی می کند و بابت نگهداری و تیمار آنها 400 هزار تومان به ما  پرداخت می کند، همچنین کمیته امداد مددجویانی را معرفی می کند و 45 هزار تومان به ما می دهد با این شاخص متوسط هزینه های هر مددجو در سال گذشته یک میلیون و 700 هزار توان بوده که به ازای هر نفر یک میلیون و 650 هزار تومان برای مددجویان کمیته امداد پرداخت می کنیم و یک میلیون و 300 هزار تومان به ازای هر مددجوی بهزیستی هزینه می کنیم.

وی با اشاره به سختی ها و مشکلات کار کردن در اینگونه مراکز، گفت: هر کس توانایی خدمت در این مکان را ندارد، 70 سال باید بگذرد تا یک فرد پرتلاش مانند دکتر نفیسی و یا خانم بهایی پیدا شود که جامعه را متحول کند.

بعضی آدم ها متحول می شوند و از آدمیت به انسانیت می رسند نیکوکاران بذر های اصلاح شده ای هستند که در زمین کشت شده اند و از آدمیت به انسانیت رسیده اند.  

صوفی نژاد اظهار داشت: مددجویان ما برای زندگی کردن در اینجا هستند نه برای زنده ماندن؛ سعی کرده ایم با همت خیرین و همکاران خودمان شرایطی را فراهم کنیم که   میل و رغبت به زندگی را درمددجویان فراهم کنیم تا آسایشگاه ایستگاه قبل از بهشت زهرا(س) نباشد و در همین راستا سفرهای زیارتی، کلاس های آموزشی و غیره برای آنان در نظر گرفته ایم.

وی خاطر نشان کرد: آسایشگاه خیریه کهریزک اکنون به یک مرکز ملی و عزت نظام تبدیل شده است و سفیران، وزیران رفاه و امور اجتماعی و مسئولان کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در سفر به ایران از این مرکز بازدید می کنند واین یک اتفخار برای کشور محسوب می شود.

صوفی نژاد افزود: ساختن یک بنا زحمات و سختی هایی را دارد اما نگه داشتن آن سختی های بیشتری در پی دارد. این مرکز قداست و معنویتی خاص دارد و در طول سال در ایام و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی از جمله تاسوعا و عاشورا مراسم و آئین های با شکوهی برگزار می شود که در هیچ هیات و مسجد محل نظیر آن را شاید نتوان یافت.  

ما مددجویانی با انواع معلولیت ها داریم که برای خدمت رسانی بهتر به آنان تصمیم گرفته ایم سال آینده مدیریت و اداره امور بخش های مختلف آسایشگاه را به نیکو کاران بسپاریم چرا که واگذاری امور به مردم خیلی از مشکلات را روان تر و حل می کند.

بر این اساس، هر آسایشگاه را به چهار بخش تقسیم می کنیم و هر کس در واحد خودش مستقل عمل می کند.

صوفی نژاد همچنین از راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی در آسایشگاه کهریزک خبر داد و گفت: از سال آینده این دانشگاه فعالیت خود را در چهار رشته آغاز می کند که به همین منظور واحد اداری آسایشگاه جابجا شده و طبقه دوم ساختمان اداری برای برگزاری کلاس های آموزشی آماده می شود.  

وی با بیان این مطلب که از هجده سال پیش خدمت به مددجویان را در این مرکز آغاز کرده است، گفت: در یک خانواده 5 نفره مشکلات زیادی از لحاظ هزینه های مختلف بهداشتی، رفاهی، تحصیلی، درمانی و غیره وجود دارد اما این مشکلات را در آسایشگاه کهریزک ضرب در 3000 نفر کنید.

مدیر عامل آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک با بیان اینکه عمر متوسط یک مددجو در آسایشگاه 5 سال است و چنین افرادی آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند، اظهار داشت: تلاش کرده ایم امید به زندگی را در مددجویان زنده کنیم و با همت 900 کارمند و 3000 نیکوکار که همگی دلی کار می کنند در خدمت مددجویان هستیم.

وی با تاکید بر حفظ شان و تکریم شخصیت مددجویان، خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم که برای ملاقات به این مرکز مراجعه می کنند، از پرداخت کمک مستقیم به مددجویان اجتناب کنند چرا که این رفتار تکدی گری را رواج می دهد بنابراین مراجعان سعی کنند مبالغ اهدایی خود را به حساب آسایشگاه واریز کنند یا به دفتر آسایشگاه تحویل بدهند.

وی با اشاره به نزدیک بودن سال جدید و ضرورت خرید لباس برای مددجویان، تصریح کرد:  ما دو نوع نیاز واجب و نیاز لازم در این مرکز داریم؛ ملحفه، مواد غذایی، شوینده ها، پاک کننده ها و ... از نیازهای واجب ما است؛ گاهی اوقات خیرین و نیکوکاران برای کمک به سالمندان و معلولان این مرکز گوشت می آورند در حالی که ما در آن زمان نیاز به مرغ داریم بنابر این از نیکوکاران تقاضا می کنیم موارد اهدایی خود را تا آنجا که ممکن است به صورت نقدی ارائه کنند تا بنا به صلاحدید مسئولان آسایشگاه نیازهای اساسی مرکز خریداری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار