نشست رونمایی کتاب "تحلیل مفهومی سوگندهای قرآنی" نوشته حجت‌الاسلام محمدباقر باقرزاده در خوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۸۸۲۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نشست رونمایی و جشن امضای کتاب تحلیل مفهومی سوگندهای قرآنی نوشته حجت‌الاسلام محمدباقر باقرزاده به همت خانه دانش و فرهنگ زریاب در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه خوی با اشاره به اهمیت سوگندهای قرآنی اظهار داشت: سوگند در کلام، شیوه‌ای است کهن و دیرین به درازای حیات بشری که برای استوارسازی دیدگاه‌ها و تأکید باورها و گفته‌ها به کار می‌رفت و خداوند با سوگند به پدیده‌های محسوس و ظاهری اما با عظمت و شگرف در حقیقت نه‌تنها مدعای خود را به اثبات رسانده، بلکه اندیشه‌ها و تفکرات را به کار انداخته است تا بیشتر به این پدیده‌های ظاهری توجه کنند و به سادگی از آن عبور نکنند.

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری افزود: خداوند در آیات قرآن با روش‌های مختلف، گاه با ادله و برهان و گاه با بیان سرگذشت پیشینیان و گاه با بیان سوگندهای عظیم اصول سه گانه دین را به اثبات رسانده و مورد تاکید قرار داده است.

وی تصریح کرد: در قرآن بیش از صد "قسم" با واژگان مختلف همچون قسم، حلف، یمین و واو قسم در بیش از 40 سوره ذکر شده است.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام محمدباقر باقرزاده به توضیح درباره کتاب تحلیل مفهومی سوگندهای قرآنی پرداخت و از وی به خاطر تلاش‌های مستمر در تالیف کتب از سوی خانه فرهنگ و دانش زریاب تجلیل شد.

ارسال نظرات