خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: تکلیف اقشار مختلف مردم درباره انتخابات و ضرورت حضور در آن تمام‌شده تلقی نشود.
کد خبر: ۸۶۴۸۸۲۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محسن شکرنیا اظهار داشت: اقشار مختلف مردم در هفتم اسفند ماه امسال در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کرده‌اند، و به معنای واقعی کلمه یک حماسه باشکوه و بی‌نظیری در عرصه نه‌تنها ملی بلکه جهانی نیز خلق کرده‌اند.

وی ضمن اینکه از آحاد ملت ایران اسلامی به ویژه مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان برای حضور حداکثری در شعب اخذ رای در نیمه نخست اسفند ماه امسال قدردانی به عمل آورد، افزود: ولی با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در بعضی حوزه‌های انتخابیه به دوره دوم کشیده شده است، مردم تکلیف خود برای شرکت در انتخابات را نباید تمام‌شده تلقی کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در دوره دوم نیز باید با شکوه و صلابت هر چه تمام‌تر نسبت به برگزاری انتخابات و شرکت در آن اهتمام کنند، اضافه کرد: باید بدانیم شرکت در انتخابات نه‌تنها یک تکلیف سیاسی، اجتماعی و دینی قلمداد می‌شود بلکه یک حق نیز می‌‌باشد که نباید خود را از استفاده آن محروم کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اظهار اینکه اقشار مختلف مردم باید معیارهای انتخاب اصلح از دیدگاه امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مورد توجه قرار دهند، ادامه داد: حضرت امام در دوران حیات پربرکت‌شان موسم برگزاری انتخابات‌های مختلف تذکرهای مهم و ارزشمندی به مردم و کاندیداها داشته‌اند.

شکرنیا با اشاره به اینکه امام راحل همواره از انتخابات به عنوان آزمون الهی یاد می‌کردند، ادامه داد: ایشان پیرامون ضرورت انتخاب اصلح و رعایت موارد لازم در دست یافتن به این نوع انتخاب نکات مهم و ارزشمند زیادی به اقشار مختلف مردم گوشزد کرده‌اند که این قبیل رهنمودها و بیانات به هیچ عنوان از ظرف زمانی و مکانی برخوردار نبوده است، به طوری که امروز در سال 1394 نیز باید فصل‌الخطاب قرار گیرند.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات ارزشمند ایشان در چهارم آبان ماه سال 1362 در خطاب به ائمه جمعه مراکز استان‌ها مبنی بر «انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد و همه چیز را بفهمد و احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد. ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد که اگر اصلح را انتخاب کردید کاری اسلامی می‌کنید»، گفت: این فرمایشات در برهه زمانی فعلی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این تذکرها باید توسط اقشار مختلف مردم، نخبگان، خواص، مسئولان، سیاستمداران و خواص رعایت شود، بیان داشت: دقت و تامل داشتن در این موارد و توجه به موازین فوق گروه‌گرایان را از ضوابط‌گرایان و مومنان را از مدعیان جدا می‌کند در چنین حالتی به طور قطع انتخاب اصلح اتفاق خواهد افتاد.

شکرنیا با اشاره به اینکه اقشار مختلف مردم باید خود را برای برگزاری دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده کنند، یادآوری کرد: باید اطلاعات مورد نیاز را در مورد سوابق، عملکرد و مواضع فعلی افراد در زمینه‌های گوناگون جمع‌آوری کنند، تا اینکه برای انتخاب اصلح از بین گزینه‌های باقی مانده توفیق پیدا کنند.

ارسال نظرات