خبرهای داغ:
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی:

سازمان‌ها برنامه‌های عملیاتی در حوزه اقتصاد مقاومتی را اعلام کنند

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌ غربی گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های عملیاتی و پیشنهادهای قابل اجرا در حوزه اقتصاد مقاومتی را اعلام کنند.
کد خبر: ۸۶۴۸۸۱۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، داوود غفارپور اظهار داشت: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سراسر استان برنامه‌های عملیاتی و پیشنهادهایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی دارند، به این مجموعه جهت بررسی و اعلام نظر منعکس کنند تا اینکه در صورت تائید بسترهای لازم جهت جامه عمل پوشاندن به آنها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی و بسترسازی برای جامه عمل پوشاندن به آن می‌باشد، ادامه داد: برای تحقق بخشیدن به راهنمایی‌های ایشان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سطح کشور تشکیل شده است، بنابراین فعالیت‌های مربوط به این حوزه باید با جدیت توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مقامات دنبال شود.

این مسئول با اظهار اینکه دستگاه‌های اجرایی در آذربایجان غربی باید نماینده‌ای برای عضویت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تعیین کنند، ادامه داد: سازمان مدیریت و دفتر امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، تامین اجتماعی نیروهای مسلح، اداره کل امور مالیاتی، سازمان صدا و سیما، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دبیرخانه کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، شرکت برق، گاز و اداره گمرکات باید برای تعیین نماینده اهتمام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید در راستای تحقق بخشیدن به یکایک مصوبات مربوط به این حوزه گام برداشته شود، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای اعلام برنامه‌های عملیاتی و پیشنهادهای خود در این زمینه مبادرت کنند، تا اقدامات مورد نیاز با جدیت در این حوزه جامه عمل بپوشد.

غفارپور خاطرنشان کرد: باید برای ارتقای بهره‌وری و به روزرسانی فناوری مورد استفاده در زنجیره تولید، ترویج فرهنگ بهره‌وری با اولویت تخصیص بودجه‌های عمرانی به طرح‌های عمرانی نیمه‌‍‌تمام گام برداشته شود، از طرف دیگر باید برای بهبود کیفیت خدمات دولتی عرضه شده به بخش‌های خصوصی اهتمام کنیم.

وی همچنین به ضرورت گسترش دادن مشارکت بخش خصوصی، بهره‌برداری بهینه و مناسب از منابع طبیعی موجود با تاکید بر توسعه پایدار اشاره کرد و اظهار داشت: باید با عزم راسخ، همت جدی و جهاد همگانی در این سمت و سو گام‌ برداشته شود، تا اینکه نتیجه‌های مورد انتظار در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصاد به دست آید.

این مسئول با اظهار اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است، ادامه داد: بنابراین بسترهای موردنیاز برای جامه عمل پوشاندن به این موارد به بهترین شکل فراهم شود، تا اینکه اقتصاد کشورمان با تکیه بر منابع درونی به رشد و شکوفایی همه‌جانبه برسد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی با اظهار اینکه هفتم اسفند ماه برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را پشت‌سر گذاشته‌ایم، حضور و مشارکت حداکثری آحاد مردم در این انتخابات را امری قابل پیش‌بینی، ارزشمند و تقویت‌کننده جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی دانست.

ارسال نظرات