سردار غلامی به انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان جنگل ها و مراتع اشاره کرد و گفت: در سال جاری حدود 1756 هکتار کاشت نهال جهت مقابله با بیابان زایی توسط بسیج انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۴۸۶۴۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کاشت بیش از 1500 هکتار نهال در مقابله با بیابان زدایی توسط بسیج سازندگی


به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ صبح امروز سردار نعمان غلامی در مراسم افتتاح سالن چند منظوره 9 دی شهید بحیرایی و درختکاری که به یاد شهدای مدافع حرم و  با حضور سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، سردار علی استادحسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز و جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم برگزار شد اظهار داشت: خون هایی که به زمین ریخته می شود امتداد جوشش و جریان خون هایی است که در عاشورا ریخته شد.

وی افزود: سازمان بسیج سازندگی در عرصه های مورد نیاز نظام برای تحقق منویات نظام و ولایت ظهور کرده و حماسه خلق کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطر نشان کرد: در عرصه منابع طبیعی ظرفیت های آب و خاک که متعلق به نسل های آینده است از موضوعات مهمی است که عشق به آینده در حفظ و توسعه آن رقم می خورد.

وی با بیان اینکه بسیج در فرهنگ سازی و حفظ منابع طبیعی نقش اساسی دارد گفت: با افزایش روزافزون جمعیت و توسعه صنعتی شدن شاهد از بین رفتن منابع طبیعی هستیم که باید به موازات مشکلات به وجود آمده فرهنگ سازی افزایش پیدا کند.

سردار غلامی ادامه داد: روند مشکلات ناشی از بی توجهی به محیط زیست روندی فزاینده و تساعدی دارد چراکه شاهد افزایش مهاجرت و حاشیه نشینی و شهر ها و دیگر بحران های اجتماعی و غذایی خواهیم بود.

وی به انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان جنگل ها و مراتع اشاره کرد و گفت: در سال جاری حدود 1756 هکتار کاشت نهال جهت مقابله با بیابان زایی توسط بسیج انجام شده است.
کاشت بیش از 1500 هکتار نهال در مقابله با بیابان زدایی توسط بسیج سازندگی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در پایان گفت: در حوزه بیابان زایی نیز 195 هزار هکتار با هماهنگی سازمان جنگل ها و در هفته منابع طبیعی نیز 464 هزار نهال در عرصه های مختلفی توسط جهادگران و بسیج در کشور غرس شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها