عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

کارمندان ثامن‌الحجج به حقوق خود می‌رسند/پرونده ثامن الحجج زودتر بسته شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبیعتا کارمندان این موسسه نیز حق و حقوقی دارند و قطعا همانند مردم به مطالبات خود دست پیدا می کنند، از همین رو کارمندان و کارکنان این موسسه نباید نگران ضایع شدن حقشان باشند.
کد خبر: ۸۶۴۸۶۴۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص روند پیگیری پرونده موسسه اعتباری ثامن الحجج(ع) و بازپرداخت سپرده‌ها، اظهار داشت: تلاشمان بر این است تا هر چه سریعتر موضوع را حل و فصل نماییم و مشکل مردم برطرف شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم به طمع سود بیشتر در این ماجرا گرفتار شدند، تصریح کرد: بانک مرکزی مدت ها پیش اعلام کرده بود که در قبال مؤسسات اعتباری که مجوز ندارند؛ مسؤولیتی ندارد بر همین اساس عملکرد بانک مرکزی در بازپس گیری حقوق مردم ضعیف و کند بود، اما قوه قضاییه به عنوان یک نهاد تظلم خواه پیگیر این موضوع خواهد بود و با هرگونه عدم همکاری مدیران ثامن الحجج برخورد خواهد کرد.

وی در خصوص عملکرد دولت در زمینه مقابله با مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز گفت: قوانین جدیدی که مربوط به افزایش نظارت بانک مرکزی بر فعالیت موسسات اعتباری تدوین شد کار خوبی بود اما مشکلاتی که الان با موسسات اعتباری داریم مربوط به چند دهه می باشد و به یکی دو سال اخیر باز نمی گردد.

ندیمی افزود: دولت پذیرفت که از این پس فعالیت های موسسات مالی و اعتباری از زمان اخذ مجوز قانونی، مورد بازرسی و نظارت قرار بگیرد و از همین جهت عملکرد دولت در این بخش قابل قبول می باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص وضعیت کارمندان موسسه ثامن الحجج اظهار داشت: طبیعتا کارمندان این موسسه نیز حق و حقوقی دارند و قطعا همانند مردم به مطالبات خود دست پیدا می کنند، از همین رو کارمندان و کارکنان این موسسه نباید نگران ضایع شدن حقشان باشند.

ارسال نظرات