مراسم روز درختکاری با حضور علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولین ادارات و نهاد‌های مربوطه و چند تن از فرماندهان سپاه امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۸۵۹۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، هادی باقری، مدیر کل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این مراسم که صبح امروز در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد برگزار شد، به ارائه گزارشی از اقدامات سازمان پرداخت.

وی مجموعه سپاه و بسیج را همیار و همراه بسیار خوبی در گسترش فضای سبز استان دانست.
باقری با اشاره به اهمیت نظارت نسبت به فضای سبز و منابع طبیعی و حفاظت از آن ابراز داشت: در زمینه جنگل‌بانی و حفاظت از محیط زیست، استان خراسان رضوی بعنوان استان نمونه در کشور معرفی شد.

وی به کاشت دو میلیون نهال از ابتدای فصل کشت در سال جاری تاکنون در استان خبر داد و افزود: در این هفته نیز بیش از 600 هزار نهال و 17 هزار نهال نیز به یاد شهدا در استان و با مساعدت فرمانداران غرس شد.

مدیر کل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه بیان داشت: ما سالانه در راستای سیاست های سازمان اقدامات شاخصی داشته ایم بطوریکه بر روی حدود 900 هزار هکتار عملکرد داشته ایم و بر روی یک میلیون و 200 هزار هکتار در حوزه بیابان زدایی به کشت گونه های بیابانی اقدام کرده ایم.

وی اظهار داشت: 12 کارخانه تولیدات گیاهان دارویی در استان فعال است که امیدواریم با ایجاد زیرساخت های مناسب از خام فروشی گیاهان دارویی جلوگیری شود.

باقری به اجرایی شدن پنج پروژه ملی و بین المللی با رویکرد توانمندسازی، آموزش و اشتغالزایی در حوزه منابع طبیعی در استان اشاره داشت و گفت: این پروژه ها از دو سال گذشته وارد فاز اجرا شده است.

وی در پایان گفت: ما در موضوع حافظت از منابع طبیعی نیازمند کمک و مساعدت سپاه و بسیج هستیم که در این زمنه تفاهم نامه ای خوبی منعقد کرده ایم.

گفتنی است در پایان مراسم در محدوده فضای سبز مجتمع آیه‌ها چندین نهال غرس شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها