خبرهای داغ:
رئیس آموزش و پرورش درمیان گفت: کاشت هر اصله درخت احیاء حیات است و بستر حیات را فضای سبز فراهم می‌کند و در این زمینه باید فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۸۶۴۸۵۶۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، رئیس آموزش و پرورش درمیان در مراسم جشن روز درختکاری با تاکید بر اینکه کاشت درخت بستر سازی برای توسعه فضای سبز است افزود: جنگل‌ها و درختان به عنوان یکی از مهم‌ترین سامانه-های حیات بخش بشر، جایگاه انکارناپذیری در تأمین رفاه، آسایش و سعادتمندی جوامع بشری دارند.

وی با بیان اینکه کاشت هر اصله درخت احیاء حیات است و بستر حیات را فضای سبز فراهم می‌کند ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی فرموده اند : "هرکس درختی بکارد و مردم یا موجود زنده از میوه او بهره‌مند شوند مانند صدقه‌ای است که در راه خداوند پرداخت کرده است" و توجه به این سخنان نشان می‌دهد که امر درختکاری تا چه حد مورد تاکید بزرگان دین‌مان بوده است.

به گفته وی، امروز و با صنعتی شدن روز افزون جوامع بشری و ازدیاد نواع آلاینده ها نیاز به درخت و درختکاری بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

مهرانفر با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی رکن مهم توجه جامعه به اصل حفاظت از منابع طبیعی است، افزود: حفظ منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی بوده و تنها متوجه دولت و مسئولان نیست.

وی اضافه کرد : کمترکسی است که در دوران عمرش درخت نکاشته باشد و یا لااقل درفکر کاشت یک درخت نبوده باشد ، درختکاری یک سنت حسنه وپسندیده است که همه مردم علاقه دارند ، لذا ماهم باید سعی کنیم آن را ادامه دهیم واین سنت نیک را به دیگران منتقل کنیم و در حفظ و نگهداری درختان تلاش کنیم.

رئیس آموزش و پرورش درمیان با تاکید بر لزوم توسعه درختکاری در سطح شهرستان افزود: امیدواریم شهروندان با توجه به اهمیت حیات طبیعی در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و در سال‌های آتی شاهد توسعه فضای سبز و توجه بیشتر مردم و مسوولان به این امر مهم باشیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها