خبرهای داغ:
یک استاد دانشگاه با انتقاد از مباحثی که از سوی معاون امور زنان ریاست جمهوری مطرح می‌شود،گفت: معاون امور زنان ریاست جمهوری باید در ارائه گزارش به کمیسیون مقام زن مصالح کشور را درنظر گرفته و براساس اسلوب‌‌های غربی گزارش ارائه ندهد.
کد خبر: ۸۶۴۸۵۵۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

مریم ورزدار گفت: بحثی که امروز مطرح است شرکت در کمیسیون‌های بین المللی است که باید دقت بیشتری در مورد آن صورت گیرد چون ما از نظر مبانی با فرهنگ غرب دچار چالش هستیم و در اصول و مبانی متفاوت فکر می‌کنیم، گزارش‌هایی که آنها می‌خواهند نیز بر اساس اسلوب‌های فرهنگ غربی طراحی شده است.

وی ادامه داد: بنده سال گذشته هم به معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور پیشنهاد دادم با توجه به محورهایی که آنها انتظار دارند در گزارش‌های ارائه شده به آنها اشاره کنیم مانند مانند خشونت علیه زنان و فقر زنان، شما بیایید خلاقیت‌ به خرج دهید و محورهای این گزارش‌ها را تغییر دهید، چون ما در بحث مبانی متفاوت هستیم باید نوع گزارش‌هایمان هم تغییر کند.

این استاد دانشگاه گفت: سال گذشته هم قرار بود قبل از ارائه گزارش در کمیسیون مقام زن گزارش نهایی به حداقل سازمان‌هایی که بخشی از آن گزارش را تهیه کردند ارسال شود اما متأسفانه این کار صورت نگرفت و با این روند فعلی گزارش دهی به مجامع بین المللی ما قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

ورزدار اظهار داشت: مجلس باید در این زمینه وارد عمل شود و اجازه ندهد بحث‌هایی در مجامع بین المللی مطرح شود که ما ا دچار مشکلات جدی کند، ما حتی شاهد هستیم بحث‌هایی که در داخل کشورمان از سوی مسئولان مطرح می‌شود حاشیه‌های زیادی را برایمان ایجاد می‌کند اگر صحبت‌هایی که زده می‌شود فکری پشت آن نباشد ما را دچار مشکل می‌کند باید تدبیری اندیشیده شود که قبل از ارائه گزارش در کمیسیون‌های جهانی اینجا به برخی مراجع ارائه شود.

وی ادامه داد: در حوزه زنان متأسفانه ما همیشه متهم بودیم که حقوق بشر را رعایت نمی‌کنیم بنابراین گزارشی که قرار است در کمیسیون مقام زن ارائه شود باید همیشه بر اساس مصالح دینی و اجتماعی کشور باشد، ما چندین سال است در این مجامع بین المللی شرکت می‌کنیم کدام مشکل عمده ما را آنها حل کرده‌اند که حالا بخواهیم حتما ریز مشکلاتمان را آنجا مطرح کنیم باید توانمندی‌ها و دستاورد‌هایی که انقلاب برای زنان داشته به صورت کامل مطرح شود و مشکلات جوری طرح نشود که به جای توانمندی‌ها و شایستگی‌ها این مشکلات بزرگنمایی شود.

ورزدار تصریح کرد: تا کنون هم شاهد بودیم که هیچ مشکلی از مشکلات زنان جامعه ما از طریق آنها حل نشده است و از این پس هم حل نخواهد شد بنابراین بهتر است به جای تمرکز کردن بر مشکلات احتمالی، جایگاه و نقشی را که زن ایرانی و اسلامی در جامعه دارد به جهان معرفی کنیم.

ارسال نظرات