خبرگزاری بسیج: دبیر علمی ششمین نشست تخصصی تحولات جهانی و جغرافیای مستضعفین، تشکیل بسیج مستضعفین در آغاز انقلاب اسلامی را یکی از افتخارات نظام دانست که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی بنیان نهاده شد.
کد خبر: ۸۶۴۸۵۴۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر محمد رضا فرجی افزود: تشکیل بسیج مستضعفین یک نوآوری بی بدیل در تاریخ بشری هم از جهت معنا، هم از جهت هویت و هم از لحاظ قالب و نوع تشکیلات و سازماندهی بوده است که به منظور حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی صورت گرفت و یکی از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی است.

وی هدف از برگزاری نشست تخصصی تحولات جهانی و جغرافیای مستضعفین را بررسی تحولات و وضعیت مستضعفین و نشان دادن پراکندگی فضایی و جغرافیایی مستضعفین در جهان کنونی دانست و افزود: در بحث جغرافیای مستضعفین می توان به محیط ها و مکان هایی اشاره کرد که در انزوای جغرافیایی، اندیشه ای، آرمانی و حتی فرهنگی قرار دارند و یا به نوعی جغرافیای فقر اندیشه ای را مطرح کرده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظام سرمایه داری در جهان، اظهار داشت: فقر و گرسنگی و مشکلات زیادی در آفریقا، خاورمیانه و کشورهای در حال توسعه و جهان سوم توسط این جریان شکل گرفته است و ایران با شعار دفاع از مستضعفین یکه تاز عرصه مبارزه با نا امنی در منطقه و تحولات جهانی است.

 

ارسال نظرات