خبرهای داغ:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: انگلیس متخصص نبرد با تشیع است، زیرا نخستین کسانی که با انگلیسی‌ها رو در رو جنگیدند، مراجع شیعه و جریان شیعی بود که این امر موجب شده همواره انگلیسی‌ها مطالعات بسیار پیچیده‌ای در مورد برخورد با شیعه انجام دهند.
کد خبر: ۸۶۴۸۳۹۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله محسن اراکی در جلسه هم‌اندیشی اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بحثی که اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی در برابر اسلام محمدی و تشیع ایجاد می‌کند، از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن پرداخت و صحنه نبرد نرم ما در همین جبهه است.

وی افزود: در گذشته نبرد سختی داشتیم و آن نبرد سخت امروز به این شکل بازسازی و تجدید شده است، بنابراین باید هوشیار باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که هویت بشر تهی نشود در اختیار مستکبران قرار نمی‌گیرد، اضافه کرد: اگر انسان بخواهد در ارتباط با نظام آفرینش زندگی کند، هویت منطقی دارد، زیرا سیستم‌های الهی هماهنگ با سیستم آفرینش است.

اراکی ادامه داد: اگر مستکبران بخواهند در این جهان حکومت کنند باید انسان را از صراط مستقیم خارج کرده و تهی‌سازی هویت بشر به دو صورت افراط و تفریط یا عقب‌ماندگی و پیشی‌گرفتن از نظام حاکم بر جهان محقق می‌شود.

وی عنوان کرد: در دنیای استکبار افرادی را به عنوان فیلسوف معرفی می‌کنند که هیچ بهره‌ای از علم فلسفه نبرده‌اند، اما چون اسلام آمریکایی را رواج می‌دهند، به عنوان فیلسوف مورد قبول بوده و تبدیل به یک چهره برجسته می‌شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: چنین افرادی حتی امکان دارد موفق به دریافت جایزه نوبل شوند تنها به دلیل اینکه ایدئولوژی اسلام بی‌سر و پا را برای مردم تبدیل به یک ایدئولوژی به ظاهر قابل قبول می‌کنند.

اراکی گفت: جریان دیگر اسلام آمریکایی جریان افراطی است و وقتی همین دو جریان را بخواهید در جهان تشیع ترسیم کنید تبدیل به تشیع انگلیسی می‌شود.

وی بیان کرد: انگلیس متخصص نبرد با تشیع است، زیرا نخستین کسانی که با انگلیسی‌ها رو در رو جنگیدند، مراجع شیعه و جریان شیعی بود که این امر موجب شده همواره انگلیسی‌ها مطالعات بسیار پیچیده‌ای در مورد برخورد با شیعه انجام دهند.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: در جوامع غیراسلامی مردم برای نبرد با ظلم حاضر هستند جان خود را نثار کنند و مبارزات گسترده‌ای را انجام می‌دهند، اما وقتی نوبت به ما مسلمانان می‌شود این کشته شدن در برابر آزادی را به عنوان ضدارزش تبلیغ می‌کنند.

اراکی اضافه کرد: خون مسلمان مقدس است، اما وقتی این خون دادن در راه خدا باشد از قداست بیشتری برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم حاکمیت اسلام را در منطقه تأمین کنیم باید در سوریه نیز حضور داشته باشیم و بجنگیم و دنیا باید بداند که ما طمعی نسبت به خاک عراق و سوریه نداریم بلکه اعتقاد داریم جنگ سوریه جنگ نیابتی رژیم صهیونیستی با ماست و آن‌هایی که در عراق و سوریه تروریست داعشی تربیت می‌کنند با جمهوری اسلامی ایران سر ستیز دارند.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: اگر ما در سوریه و عراق با داعش مبارزه نکنیم، چند صباح دیگر داعش سر از تهران سر در می‌آورد و ما دست آن‌ها را خوانده‌ایم.

اراکی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اقتدار نیروی مقدس خود را در آنجا به رخ داعش می‌کشد و آن‌ها از این حضور خیلی احساس رنج می‌کنند.

وی گفت: ما از اقتدار اسلام دفاع می‌کنیم و برای همین است که آمریکایی‌ها از حضور ایران ناراحت هستند و احساس رنج می‌کنند.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: این قدرت در برابر آمریکایی‌ها می‌ایستد و ان‌شاالله پیروزی نهایی از آن جمهوری اسلامی ایران است.

اراکی با اشاره به اقدام دشمنان در مورد خشن جلوه دادن چهره تشیع خاطرنشان کرد: دشمنان به ویژه انگلیس سعی دارد با ترویج قمه‌زنی و انتساب آن به تشیع چهره این مذهب را ترسناک و خشن جلوه دهد.

وی اظهار کرد: نمادها و علمای ما در مذهب تشیع هیچ‌کدام قمه نمی‌زدند، اما انگلیس در تعریف تشیع کودکی را به تصویر می‌کشد که قمه زده و خون چهره‌اش را پوشانده است.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: دشمنان اسلام همواره با تهیه و پخش برنامه‌های مختلف ماهواره‌ای سعی دارند بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند.

در پایان این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم، حجت اسدی تقدیر شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها